اسناد 300 هزار صفحه ای دولت ترامپ درباره خاشقجی روز میز قاضی آمریکایی

به گزارش پرسینا بلاگ، یک قاضی آمریکایی از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواست تا اسناد 300 هزار صفحه ای خود درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه را تحویل دهد.

اسناد 300 هزار صفحه ای دولت ترامپ درباره خاشقجی روز میز قاضی آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز چهارشنبه در گزارشی نوشت: یک قاضی آمریکایی به دولت ترامپ دستور داده است که همه اسناد مربوط به جنایت قتل خاشقجی در اوایل اکتبر سال 2018 میلادی را تحویل دهد.

در این گزارش آمده است: وزارتخانه های دفاع و خارجه آمریکا بیش از 300 هزار صفحه سند مربوط به این پرونده دارند و قاضی پل انگل مایر از دو وزارتخانه خواسته است که ماهیانه هشت هزار سند را تحویل دهند.

این قاضی بر اهمیت پرونده و لزوم تسریع در رسیدگی به آن تاکید کرده است.

برپایه این گزارش، نمایندگان وزارتخانه های دفاع و خارجه به انگل مایر گفته اند که تحویل ماهیانه پنچ هزار صفحه می تواند تاثیر منفی بر توان آنها برای پاسخ مثبت دادن به سایر درخواست ها براساس قانون آزادی اطلاعات بگذارد، اما قاضی این بهانه را نپذیرفته است.

وزارتخانه های خارجه و دفاع آمریکا برآورد کرده اند که هر یک به ترتیب حدود 228 هزار و 22 هزار و 637 صفحه در اختیار دارند.

وزارت دادگستری آمریکا هنوز درباره درخواست این قاضی اظهار نظری نکرده است.

روابط دولت ترامپ با عربستان بعد از حادثه قتل خاشقجی، خشم کنگره را برانگیخت و باعث وقوع درگیری بین دولت و کنگره آمریکا شد و این امر باعث شد که ترامپ دوبار از حق وتوی خود علیه قوانین پیشنهادی کنگره در ارتباط با عربستان استفاده کند.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1039

به "اسناد 300 هزار صفحه ای دولت ترامپ درباره خاشقجی روز میز قاضی آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسناد 300 هزار صفحه ای دولت ترامپ درباره خاشقجی روز میز قاضی آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید