اعمال تغییرات جدید و کاربردی گوگل در منوی نمایش اعلانات مرورگر گوگل کروم

به گزارش پرسینا بلاگ، طی پستی که اخیرا در وب سایت blog.chromium قرار داده شد، به نظر می رسد گوگل میخواهد در راستای حذف مزاحمت های رابط کاربری مرورگر محبوب خود، گوگل کروم ، در بخش مجوزها، اقداماتی را انجام دهد که یکی از مهم ترین آن ها، جلوگیری از نمایش پیام Show Notifications بعد از ورود به سایت ها است.

اعمال تغییرات جدید و کاربردی گوگل در منوی نمایش اعلانات مرورگر گوگل کروم

معمولا بعد از ورود به بعضی از وب سایت ها، با پیام هایی از جمله ثبت نام در وب سایت، this site uses cookies و از همه معمول تر، Show Notifications روبرو می شویم. اعلاناتی که در بعضی موارد می توانند بسیار آزار دهنده باشند؛ خصوصا زمانی که از گوشی هوشمند برای وب گردی استفاده کنیم.

گوگل در پست اخیر خود اعلام نمود اگرچه اعلانات، بخش بسیار مهمی از قابلیت های یک برنامه به حساب می آیند و کاربردهای بسیاری نیز دارند، اما کاربران از منوی فعلی نمایش اعلانات وب سایت ها رضایت ندارند و شکایت های بسیاری به خاطر آن به دست گوگل رسیده که بیشتر آن ها ظاهر شدن این کادر کوچک را آزار دهنده توصیف نموده و خواهان تغییر آن شدند.

گوگل برای بهبود تجربه کاربران و همچنین نگه داشتن این کادر، میخواهد در کروم 80، رابط کاربری اعلانات را با تغییراتی همراه سازد تا به این شکل آزاردهنده نباشد. جالب اینجاست که موزیلا نیز میخواهد تغییرات مشابهی را در همین بخش، روی مرورگر فایرفاکس اعمال کند.

رابط کاربری جدید در مرورگر کامپیوتر، به جای نمایش کادر یاد شده و درخواست از کاربر جهت نمایش اعلانات یا مسدود کردن آن ها، به صورت پیش فرض اعلانات را مسدود می نماید. در بخش جست و جو، پیامی تحت عنوان Notifications blocked به نمایش در می آید و کاربر را از مسدود شدن اعلانات با خبر می سازد. با این حال اگر کاربری بخواهد آن را فعال کند، می تواند این کار را با کلیک روی آیکون زنگ در کنار آن انجام دهد. در گوشی های هوشمند اما چنین تغییراتی ایجاد نشد و کاربران همچنان با پیام مشابه روبرو خواهند شد. اما نه به شکل فعلی، بلکه کوچکتر، تا مزاحمت کمتری برای کاربر ایجاد کند.

کسانی که از مرورگر گوگل کروم 80 استفاده می نمایند، می توانند به وسیله یک سری تنظیمات ساده، به این رابط کاربری دسترسی داشته باشند. کاربران می توانند با وارد کردن آدرس chrome://settings/content/notifications در قسمت جست و جوی مرورگر، گزینه use quieter messaging را فعال نمایند.

جالب اینجاست اگر این رابط کاربری را به صورت دستی فعال نکنید، مرورگر با مشاهده اینکه به صورت مداوم دستور مسدود شدن اعلانات را در وب سایت ها صادر نموده اید، به صورت اتوماتیک شما را جز کاربران رابط کاربری جدید دسته بندی می نماید. همچنین بعضی از وب سایت ها که تعداد دفعات درخواست برای این رابط کاربری در آن ها بسیار کم است نیز به صورت اتوماتیک به لیست رابط کاربری جدید افزوده می شوند.

گوگل رابط کاربری اعلانات فعلی مرورگر گوگل کروم را بعد از اینکه قابلیت اعلانات معرفی گردید، طراحی کرد. اوایل، به دلیل پشتیبانی تعداد محدودی از وب سایت ها از این قابلیت، کاربران می توانستند با یکی دو بار نمایش آن در طول روز کنار بیایند. اما الان کار به جایی رسیده که تقریبا در هر وب سایتی که وارد می شویم، با چنین پیامی روبرو می شویم.

جالب اینجاست این وب سایت ها اعلانات خود را با احتیاج کاربران منطبق نمی سازند. در واقع وب سایت های بسیار کمی هستند که دریافت اعلانات از سوی آن ها می تواند بسیار مفید باشد. منطقی نیست فردی بخواهد در طول روز با خیل عظیمی از اعلانات روبرو گردد!

طبق اعلام گوگل، این رابط کاربری جدید تنها برای درخواست نمایش اعلانات نیست و دیگر بخش های مربوط به صدور یا عدم صدور مجوز را نظیر درخواست استفاده از موقعیت مکانی، میکروفون و دوربین، تحت پوشش قرار می دهد.

منبع: arstechnica

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3055

به "اعمال تغییرات جدید و کاربردی گوگل در منوی نمایش اعلانات مرورگر گوگل کروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال تغییرات جدید و کاربردی گوگل در منوی نمایش اعلانات مرورگر گوگل کروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید