ایران: جامعه جهانی اراده واقعی برای حل بحران سوریه ندارد

به گزارش پرسینا بلاگ، سفیر ایران در بلژیک و اتحادیه اروپا تاکید نمود: با انتقال بحران سوریه از مرحله نظامی به سیاسی، جامعه بین المللی وظیفه تسهیل این انتقال را دارد و در این برهه حساس، باید نسبت به احتمال احیای مجدد داعش و ظهور سایر گروه های تروریستی تکفیری حساس بود.

ایران: جامعه جهانی اراده واقعی برای حل بحران سوریه ندارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از بخش رسانه ای سفارت ایران در بلژیک، پنجمین دوره کنفرانس بروکسل با عنوان حمایت از آینده سوریه و منطقه روز سه شنبه به صورت مجازی برگزار گردید و غلامحسین دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد اتحادیه اروپا و بلژیک، در این کنفرانس سخنرانی کرد.

دهقانی با بیان اینکه بحران سوریه، دهمین سال خود را سپری نموده است، گفت: این امر نشانگر این واقعیت تلخ است که جامعه دنیای هیچ اراده واقعی برای حل این بحران بر مبنای حقوق بین الملل به ویژه احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ندارد.

وی با اعلام اینکه از شروع بحران سوریه، ایران همیشه از راهکار های سیاسی حمایت نموده است، گفت: ایران با همکاری روسیه و ترکیه مبدع فرایند آستانه با هدف سرانجام دادن به عملیات نظامی و یافتن راهکار سیاسی بوده است. کمیته قانون اساسی نیز به عنوان بستری برای گفت وگوهای سوری-سوری ایجاد شد که ایران همیشه از این کمیته حمایت نموده است.

سفیر ایران در بروکسل ادامه داد: با انتقال بحران سوریه از مرحله نظامی به سیاسی، جامعه بین المللی وظیفه تسهیل این انتقال را دارد و در این برهه حساس، باید نسبت به احتمال احیای مجدد داعش و ظهور سایر گروه های تروریستی تکفیری حساس بود.

دهقانی با اشاره به موضوع پناهندگان سوریه توضیح داد: بازگشت امن پناهندگان در عین حفظ کرامت انسانی آنها و بدون استفاده ابزاری از آنها برای برای دریافت امتیازات سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار است. نباید بعضی کشورها با سواستفاده از موضوع بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان به دنبال دریافت امتیازات سیاسی باشند.

وی با اشاره به همه گیری کرونا در دنیا، گفت: سوریه به صورت همزمان با دو فاجعه جنگ و ویروس کرونا دست و پنجه نرم می نماید و این شرایط اهمیت بازسازی و یاری های بشردوستانه به مردم سوریه را دوچندان می نماید

این دیپلمات ارشد با بیان اینکه اعمال تحریم های یکجانبه خلاف حقوق بین الملل بوده و فقط درد و رنج مردم جنگ زده سوریه را در این شرایط افزایش می دهد، ابراز داشت: وظیفه سایر کشورهاست که به دور از اقدامات فرصت طلبانه ای همچون تشویق دمشق به مشارکت سیاسی از یکسو و همزمان اعمال تحریم ها امکان دهند مردم سوریه بدون هرگونه مداخله خارجی برای آینده کشور خود تصمیم بگیرند و به بحران این کشور انتها دهند.

در این نشست مقام های تعداد زیادی از کشور دنیا و منطقه در سطح معاونان نخست وزیر، وزرای امور خارجه و مقام های سازمان های بین المللی مواضع خود درباره سوریه را اعلام کردند.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6916

به "ایران: جامعه جهانی اراده واقعی برای حل بحران سوریه ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران: جامعه جهانی اراده واقعی برای حل بحران سوریه ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید