باور به بحران در کشور وجود ندارد، معطلی 30 ماهه لایحه مدیریت بحران

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، اسماعیل نجار یکشنبه شب در جلسه ستاد بحران استان کرمان گفت: نوسازی های سال گذشته باعث شد زمین لرزه 6.1 ریشتری هجدک راور تلفات جانی نداشته باشد ضمن اینکه شاهد کمترین خسارت اقتصادی هستیم.

باور به بحران در کشور وجود ندارد، معطلی 30 ماهه لایحه مدیریت بحران

وی استاندار کرمان بلافاصله بعد از زلزله ستاد بحران استان را تشکیل داد و به اوضاع مناطق زلزله زده تسلط داشت.

نجار با اشاره به مردم مناطق حادثه دیده به چادر اضافه نمود: هر امکاناتی که احتیاج باشد از سوی جمعیت هلال احمر و سایر سازمان های مربوطه به مردم زلزله زده اهدا خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعتباراتی در اختیار دارد که بلافاصله پس از وقوع حادثه می تواند بازسازی واحدهای مسکونی را آغاز کند.

وی با اشاره به اینکه پس از وقوع زمین لرزه در استان کرمانشاه، اعتبارات جدیدی برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از حوادث اختصاص یافته است، ابراز داشت: واحدهای مسکونی که احتیاج به تعمیر و بازسازی دارند از یکدیگر تفکیک شوند چرا که باید توجه داشت همه واحدهای مسکونی احتیاج به بازسازی و نوسازی ندارند.

جزئیات تسهیلات در نظر گرفته شده برای مناطق زلزله زده

نجار با اشاره به ثبت 320 پس لرزه در هجدک بیان نمود: برای هر واحد شهری 40 میلیون تومان با سود پنج درصد تسهیلات و برای هر واحد روستایی نیز 30 میلیون تسهیلات با سود چهار درصد در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد: به ازای هر واحد مسکونی روستایی مبلغ پنج میلیون تومان و شهری شش میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: دو میلیون تسهیلات معیشتی به زلزله زدگان و دو میلیون تومان سیمان نیز برای هر واحد ساختمانی پرداخت می گردد.

نجار مطرح نمود: باور به بحران در کشور وجود ندارد و30 ماه است که لایحه مدیریت بحران در کمیسیون های مجلس شورای اسلامی است و مورد چکش کاری های زیادی قرار گرفته اما هنوز به سرانجامی نرسیده و ما بین شورای نگهبان و مجلس در حال رفت و آمد است.

وی تصریج کرد: قانون جامع و مانع برای مدیریت بحران درکشور وجود ندارد و این قانون باید با همت همه دست اندرکاران تدوین و اجرایی گردد و اساس کار در مدیریت بحران بر مبنای پیش بینی و پیشگیری است.

نجار ادامه داد: اساس کار در پیشگیری ساخت و ساز مناسب است که در این رابطه باید نظارت ها مورد توجه جدی تری قرار گیرد.

518 نفر آخرین آمار کشته شدگان زمین لرزه کرمانشاه

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه نمود: آخرین آمار حوادث جانی زلزله در کرمانشاه 518 نفر بوده است.

نجار توضیح داد: با اشاره به مسائل مطرح شده در فضای مجازی درباره عدم طرح آمار واقعی کشته های زمین لرزه در کرمانشاه، گفت: چرا باید چنین کاری صورت گیرد، مگر کسی مقصر حادثه است.

وی مطرح نمود: درباره بازسازی بافت های فرسوده نیز پیگیری هایی در کشور اجرا شده که در حوزه برطرف آسیب های وارده به زیرساخت ها، ضروری است که سازمان های مربوطه کار را آغاز شده است.

نجار بیان داشت: طی گفت و گویی با زمین شناسان و نظر آنها مبنی بر اینکه رفتار طبیعی گسل و زمین لرزه در کرمان بهتر از کرمانشاه است اما احتیاط شرط عقل است و باید موارد احتیاط را رعایت کنیم.

مردم به شایعات توجه ننمایند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور توضیح داد: مردم نباید به شایعات توجه داشته باشند و بعضی افرادی که در استان کرمان دستگیر شده اند اقرار نموده اند برای کانال های ضد نظام تغذیه خبری انجام می دادند.

نجاری توضیح داد: خبرنگاری صبح روز حادثه با من تماس گرفت که مدیرکل شما نیست و کانادا است و من گفتم استان استاندار دارد و او مسئول مدیریت بحران در استان است و در استان جانشین و نفر سوم داریم.

وی گفت: شبکه های مجازی کم لطفی و بی مهری نداشته باشند؛ باید با واقعیت نگری مسائل را مطرح نموده و مسائل دینی و اخلاقی را رعایت نمایند.

نجار با اشاره به اینکه مدیریت بحران احتیاج به آرامش دارند، فزود: مردم و مسئولان آرامش را لازم دارند تا بتوانند درست برنامه ریزی نمایند.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2066

به "باور به بحران در کشور وجود ندارد، معطلی 30 ماهه لایحه مدیریت بحران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باور به بحران در کشور وجود ندارد، معطلی 30 ماهه لایحه مدیریت بحران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید