برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات در تربت حیدریه

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه از برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات در این شهرستان اطلاع داد.

برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات در تربت حیدریه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علی محمدی درباره این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات با هدف معرفی توانمندی ها و ظرفیت های حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی و حمایت از هنرمندان شهرستان از 15 تا 24 آذرماه در حال برگزاری است.

او اضافه کرد: در این نمایشگاه علاوه بر محصولات هنرمندان منطقه، سوغات و صنایع دستی 18 استان دیگر کشور نیز عرضه می گردد.

محمدی توضیح داد: این نمایشگاه در محل پایانه مسافربری شهرستان تربت حیدریه صبح ها از ساعت 10 تا 13 و عصرها از ساعت 15 و 30 دقیقه تا 21 و 30 دقیقه فعال است.

او ادامه داد: این شهرستان به عنوان یکی از شهرستان های فعال در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی در استان خراسان رضوی به ویژه در حوزه ابریشم با فراوری بیش از 70 درصد نخ ابریشم کشور و حوزه تراش سنگ به ویژه سنگ عقیق شهر بایگ است و همچنین شهر بایگ و روستای بسک این شهرستان به عنوان شهر و روستای ملی ابریشم کشی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: این شهرستان علاوه بر پتانسیل ها و ظرفیت های حوزه ابریشم و عقیق در رشته های دیگر صنایع دستی نظیر ساخت زیورآلات، فرت بافی، خراطی چوب، رودوزی های سنتی ، فراوریات نمدی و چرمی، قفل سازی سنتی، رنگرزی سنتی، گلیم بافی، شیشه، سفال و ... فعال است.

شهرستان تربت حیدریه در فاصله حدود 140 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفته است و دارای 320 جاذبه گردشگری است و 52 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2708

به "برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات در تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات در تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید