بسیاری از آمریکایی ها ترامپ را مایه شرمندگی می دانند

به گزارش پرسینا بلاگ، یک تحقیق دانشگاهی مبتنی بر 130 هزار پیغام توئیتری اثبات نموده است، بسیاری از آمریکایی ها ترامپ را مایه شرمندگی و سرافکندگی می دانند.

بسیاری از آمریکایی ها ترامپ را مایه شرمندگی می دانند

به گزارش خبرنگاران، پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید، تعداد پیغام های حاوی واژه embarrassment به معنای شرمندگی و سرافکندگی در شبکه های اجتماعی 45 درصد افزایش داشته است. این نتیجه گیری را فریدر پائولوس، همکار دانشگاه لوبک آلمان و مدیر تحقیقی در این زمینه گفت.

او می گوید پژوهشگران پیغام های توئیتری منتشر شده از آمریکا را که حاوی کلمه شرمندگی بودند، در یک بازه زمانی دو ساله، از ژوئن 2015 تا ژوئن 2017 آنالیز نموده اند.

پائولوس شرح می دهد که فراوانی این واژه به ویژه در ارتباط با حملات ترامپ به هیلاری کلینتون (اکتبر 2016)، دست ندادن با صدراعظم آلمان در دیدار مارس 2017 یا رفتار او در اجلاس ناتو در ماه مه همان سال، چشمگیرتر بوده است.

ترامپ در سال 2016 که هنوز رئیس جمهوری نشده بود، در مناظره ها و کارزارهای انتخاباتی، زخم زبان های زیادی به کلینتون زد. به گزارش دویچه وله، او در آخرین سخنرانی انتخاباتی اش، کلینتون را فرد مفلوکی نامید که نمی تواند حتی پنج متر به سمت اتومبیل خودش قدم بردارد. این کنایه، اشاره به بی حال شدن رقیب در خلال مراسم یادبود قربانیان 11 سپتامبر بود. ترامپ در یکی از مناظره ها نیز به هیلاری کلینتون گفت: 30 سال است در سیاست فعال هستی. این راه چاره هایی که الان می دهی تا حالا کجا بودند.

ترامپ در بهار 2017 در ملاقات با صدراعظم آلمان در واشنگتن با او دست نداد. خانم مرکل وقتی خبرنگاران و عکاسان از آنها خواستند با هم دست بدهند، آهسته به ترامپ گفته بود از ما می خواهند با یکدیگر دست بدهیم. در فیلم های آن لحظه دیده می گردد که مرکل پس از آن که ترامپ به او اعتنا نمی نماید، لبخند می زند. سخنگوی کاخ سفید بعدا شرح داد که ترامپ حرف صدراعظم آلمان را برای دست دادن در برابر دوربین نشنیده است.

دو ماه بعد، رئیس جمهوری آمریکا در اجلاس ناتو در بروکسل نیز برای دریافت عکس یادگاری در کنار رهبران سیاسی، نخست وزیر مونته نگرو را که جلوی او ایستاده بود، هل داد تا به جلوی صف برود. این رفتار، میلیون ها بار در شبکه های اجتماعی دیده شد و موجی از انتقادها را برانگیخت.

مطالعه دانشگاه لوبک نشان می دهد، پس از واژه سرافکندگی، در ارتباط با ترامپ واژه هایی چون شرم shame یا انزجار disgust به چشم می خورند. مدیر این پژوهش می گوید: وفور این کلمات یعنی این که مردم به احتمال زیاد دارند درباره ترامپ توئیت می نمایند.

همکار این دانشگاه آلمانی علت امر را تغییرات اساسی در فضای عمومی سیاست می داند: این که به جای بحث درباره طرح های سیاسی، مردم به بحث درباره واکنش های هیجانی مشغول باشند. پائولوس می گوید ترامپ از روینمودهای احساسی به مثابه وسیله ای جهت نقض هنجارهای سیاسی یا اجتماعی استفاده می نماید.

پژوهش تیم دانشگاه لوبک با همکاری کارشناسان دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا و انستیتو گوته در فرانکفورت انجام گرفته و نتیجه آن در مجله تخصصی Frontiers in Communication ارائه شده است.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 301

به "بسیاری از آمریکایی ها ترامپ را مایه شرمندگی می دانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از آمریکایی ها ترامپ را مایه شرمندگی می دانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید