به رغم مخالفت ها؛ خوشبینی پامپئو به تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس

به گزارش پرسینا بلاگ، در حالی که بسیاری از متحدان آمریکا درخواست این کشور برای پیوستن به ائتلاف دریایی در خلیج فارس را رده نموده اند، وزیر خارجه آمریکا با خوشبینی درباره تشکیل این ائتلاف دریایی صحبت نموده است.

به رغم مخالفت ها؛ خوشبینی پامپئو به تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از رویترز، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا که به همراه مارک اسپر وزیر دفاع این کشور به استرالیا سفر نموده است در سخنانی درباره کوشش آمریکا برای ایجاد ائتلاف دریایی در خلیج فارس گفت که کشورش اطمینان زیادی به تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس دارد.

اطمینان پامپئو از کوشش کشورش برای ائتلاف دریایی در خلیج فارس در حالی است که بسیاری از کشورهای متحد آمریکا با درخواست واشنگتن برای پیوستن به این ائتلاف مخالفت نموده اند.

فرانسه، آلمان، اسپانیا، کره جنوبی و ژاپن از جمله کشورهایی هستند که تاکنون شرکت در این ائتلاف دریایی را رد نموده اند.

سخنگوی سفارت آمریکا در برلین در مصاحبه با خبرگزاری آلمان اعلام نمود که دولت متبوعش به صورت رسمی از دولت های آلمان و همچنین فرانسه و انگلیس خواسته به ائتلاف دریایی بپیوندند. البته برلین این درخواست آمریکا را کاملا رد نموده است.

وزیر امور خارجه آلمان به نمایندگی از طرف دولت این کشور اعلام نموده است که هیچ گونه عملیات دریایی به رهبری آمریکا در منطقه خلیج فارس را نخواهد پذیرفت.

ژاپن هم پیش از این اعلام نموده بود کشتی های جنگی خود را برای شرکت در ماموریت دریایی تحت امر آمریکا در تنگه هرمز اعزام نخواهد کرد.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1009

به "به رغم مخالفت ها؛ خوشبینی پامپئو به تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به رغم مخالفت ها؛ خوشبینی پامپئو به تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید