بیطرفی و قانونمداری سرلوحه اقدامات عوامل اجرایی

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران (پانا)-معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور گفت دو اصل بیطرفی و قانونمداری سرلوحه تمامی اقدامات عوامل اجرایی انتخابات است.

بیطرفی و قانونمداری سرلوحه اقدامات عوامل اجرایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جمال عرف روز سه شنبه در نشست هیأت مرکزی و هیات های نظارت استانی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی اضافه نمود: اعضای هیأت عالی نظارت در این دوره باید پاکدستی داوطلبان را در تأیید صلاحیت ها مورد توجه ویژه قرار دهند.

وی با تأکید بر این که همه نسبت به مشارکت مردم در انتخابات دغدغه دارند، گفت: ضروری است برای تحقق مشارکت بالا در انتخابات برنامه ریزی کنیم.

رییس ستاد انتخابات کشور اضافه نمود: سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت چهار رکن اصلی انتخابات را تشکیل می دهند که خروجی این ارکان باید افراد شاخص، سالم و اصلح باشند.

وی گفت: هزار و 379 شهر در کشور وجود دارد که در آن ها انتخابات برگزار می گردد.

معاون سیاسی وزیر کشور اعلام کرد: از دوره قبل، 130 شهر طبق اجرای قانون تقسیمات کشوری به این شهرها اضافه شده و محتمل است در ماه های پیش رو شهرهای دیگری نیز بر همین اساس اضافه گردد.

عرف اضافه نمود: 40 هزار و 602 روستای واجد شرایط داریم که 37 و هزار و 874 مورد از آن ها دارای شورا هستند.

وی اضافه نمود: 317 تیره عشایر نیز شورا دارند، اما دو هزار و 401 روستا فاقد شورا هستند که برای همه آن ها باید تدابیر خاص اندیشیده گردد.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: براساس توافق انجام شده در 139 شهر انتخابات الکترونیک برگزار می گردد و پیشنهاد ما برگزاری انتخابات الکترونیک در کلان شهرها است.

عرف اضافه نمود: 33 هزار صندوق الکترونیک داریم که می تواند 10 هزار شعبه اخذ رأی را پوشش دهد و با تصمیم مجلس این مراکز انتخاب خواهند شد.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6390

به "بیطرفی و قانونمداری سرلوحه اقدامات عوامل اجرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیطرفی و قانونمداری سرلوحه اقدامات عوامل اجرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید