معرفی شهر بیلبائو در اسپانیا

به گزارش پرسینا بلاگ، شاید خیلی از شما کسانی که دارید این مطلب را می خوانید، ندانید که شهر بیلیائو که در اسپانیا قرار گرفته، چیزی فراتر از تیم فوتبال باشگاهی معروف اسپانیایی به نام اتلتیک بیلبائو است و بر خلاف سبک فوتبال تکنیکی و جنگده اش، شهری است که پر شده از موزه ها و آثار هنری زیبا. بیلبائو در واقع، بزرگ ترین شهر ایالت باسک است و پر است از جاذبه هایی مثل موزه گوگنهایم، پینچو و بازار لا ریبرا که سفر به آن را به هر کس که تاریخ اروپا و کشور اسپانیا را دوست دارد، واجب می سازد. معرفی شهر بیلبائو در اسپانیا بی شک می تواند برای شما تجربه ای متفاوت از بازدید از یک شهر اسپانیایی را به وجود آورد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر با معرفی شهر بیلبائو در اسپانیا در اسپانیا متوجه شویم که این شهر کجاست و چه جاذبه هایی دارد.

معرفی شهر بیلبائو در اسپانیا

بیلبائو، از گذشته تا کنون

بیاید در معرفی شهر بیلبائو در اسپانیا از اولِ اول آغاز کنیم. در اکثر اطلس ها و کتب جغرافیایی جهان، شهر بیلبائو اینگونه معرفی شده است: بیلبائو (Bilbao) یکی از شهرهای شمالی در اسپانیا است. این شهر همانطور که در مقدمه نیز گفتیم، به عنوان بزرگ ترین شهر ایالت باسک و پایتخت استان بیسکای است و بر اساس آخرین سرشماری که در سال 2006 میلادی از آن صورت گرفت، دارای جمعیتی برابر با 500 هزار نفر بوده است که بی شک در حال حاضر این عدد بیش از 3 برابر این تعداد ذکر شده است.

مساحت این شهر اسپانیایی نیز برابر است با 42 کیلیومتر مربع که نشان دهنده وسعت بسیار این شهر است. هر تصوری که از اسپانیا به عنوان کشور ماتادورها، آدم های فستیوال گوجه، کولی های اسپانیایی و بسیاری از نمادهایی که شما را به یاد اسپانیا می اندازد را دارید می توانید به صورت یک جا در بیلبائو ببینید و این در حالی است که ممکن است که در شرایط دیگر به هر شهری از اسپانیا سر بزنید تا هر کدام از نمادهای اصیل اسپانیا را ببینید.

البته بیلبائو از ابتدا به این گونه نبوده است و در روزگارانی که آنچنان دور هم نیست، شهری صنعتی محسوب می شده است.

یکی از مهم ترین نکاتی که شما باید در معرفی شهر بیلبائو در اسپانیا بدانید این است که در واقع این شهر نه مانند دیگر شهرهای اسپانیا یا به عبارتی همان شهرهای آندلس سابق، پر از معماری های تحت تاثیر از فرهنگ های مختلفی همچون اعراب و آفریقا و حکومت های اسلامی است و نه حتی به عنوان یک مقصد ساحلی همچون والنسیا و بارسلونا است بلکه همانطور که کمی بالاتر نیز کوتاه به آن اشاره کردیم، بیلبائو در ذات اولیه خود در واقع یک شهر صنعتی است که بی رو دروایستی زمانی در زمره ابتدایی ترین شهرهای کشور اسپانیا بوده است اما امروزه وقتی که حتی به لیست جاذبه های این شهر مدرن نگاه می کنیم، پر است از موزه های سطح اول هنری آن هم در حد کلاس جهانی.

البته آن قدر سبک آثار موجود در این موزه خاص است که بی شک می توان آن ها را تعبیری از معماری مدرن و جذاب که اشاره ای مستقیم به فرهنگ باسکی دارد، دانست. خیلی ها می گویند که شهر بیلبائو، بیشتر از آن که یک شهر مناسب برای گشت و گذار باشد، می توان آن را یک شهر اول صنعتی اسپانیایی دانست که با آثار بی حد و حصر هنری، ماهیت خود را دستخوش تغییر قرار داده است.

اما از بازدیدهای هنری این شهر پر جاذبه نباید گذشت زیرا در معرفی شهر بیلبائو در اسپانیا برای شما شرح خواهیم داد که جاذبه های دیدنی این شهر در بعضی از زمینه ها به قدری درجه یک هستند که بعضی از افراد بر اساس به اشتراک گذاری تجربه خودشان بیشتر برای بازدید از موزه ها و غذا خوردن در رستوران های مجلل و معروف بیلبائو به این شهر سفر می نمایند.

یکی از جذابیت های بیلبائو که نظر بسیاری از اشخاص دوستدار هنر را همیشه به خود جلب می نماید این است که فعالیت های فرهنگی و هنری در این شهر به شکل چشمگیری زیاد است.

در معرفی شهر بیلبائو در اسپانیا باید این نکته را در زمینه فعالیت های فرهنگی بدانید که این شهر در خود 2 گالری در سطح کلاس جهانی، 6 موزه موضوعی، چندین نمایشگاه دائمی با موضوع هنر معاصر و مدرن و چندین و چند استودیوی موسیقی در سبک های مختلف، ارکستر سمفونیک، سینما و هنرهای بصری را دارا است.

موزه گوگینگهام | The Guggenheim Bilbao

نوبتی هم که باشد در متن معرفی شهر بیلبائو در اسپانیا نوبت به معرفی جاذبه های معروف شهر بیلبائو می رسد. در بخش بالا، بارها و بارها تاکید کردیم که این شهر پر است از ساختمان ها و آثار مدرنی که بعضی از آن ها در جهان نمونه مشابه دیگری ندارند.

معروف ترین این ساختمان ها را باید، موزه گوگنهایم بیلبائو معرفی کنیم که به عنوان برجسته ترین ساختمان در شهر بیلبائو نیز معرفی می گردد و در معرفی آن اشاره می نمایند که این شهر، سمبل و نماد شهر بیلبائو است. طرح این ساختمان به گونه ای است که گویی همچون یک کشتی از سازه تیتانیوم در بالای رودخانه نهاده شده است.

این ساختمان را یکی از معروف ترین طراحان جهان با نام فرنک گری طراحی نموده است و ساخت آن در سال 1997 میلادی نیز به انتها رسید و افتتاح گشت. در ساختمان موزه گوگنهایم در حال حاضر یکی از بهترین موزه های سینمایی معاصر جهان نهاده شده است که در خود آثار هنری متعلق به قرن 20 میلادی را از زمان پیدایش تا زمان حال به نمایش گذاشته است.

اگر تصمیم گرفتید تا به این موزه بروید، شما می توانید آثاری بسیار نایاب و برجسته از هنرمندان بزرگی همچون: لوئیس بورخس (Louise Bourgeois) و آنیش کاپور (Anish Kapoor) را در این موزه ملاحظه نمایید.

تماشاخانه آریاگا | Teatro Arriaga

در معرفی شهر بیلبائو در اسپانیا به معرفی یکی از سازه های بسیار زیبای بیلبائو به نام تماشاخانه آریاگا می پردازیم. این تماشاخانه در واقع یکی از زیباترین ساختمان های موجود در شهر بیلبائو است. جالب است درباره سازه این ساختمان این نکته را بدانید که در ساخت و طراحی آن از ساختمان اپرای قصر گارنیر در شهر پاریس ایده گرفته شده و توسط یکی از معماران معروف اروپایی به نام خوآکین روکوبا (Joaquín Rucoba) ساخته شده است.

یکی از فکت هایی که درباره این ساختمان وجود دارد و درباره آن باید بدانید این است که ساخت تماشاخانه آریاگا، در سال 1890 میلادی به انتها رسید اما تا سال 1902 میلادی اسمی نداشت و 12 سال طول کشید تا شورای شهر بیلبائو برای نام گذاری این ساختمان به تصمیم نهایی برسند. نام آریاگا نیز از یکی از موسیقیدانان بسیار معروف و محبوب اسپانیایی به نام کریستوم آریگا گرفته شده است.

درباره شخص آریاگا نیز جالب است بدانید که او در سن 13 سالگی اولین اپرای خود را اجرا کرد اما شوربختانه وی در سال سن 20 سالگی و زمانی که تنها 7 سال از آغاز کار او گذشته بود در اثر ابتلا به بیماری سل، در گذشت.

کلیسای جامع سانتیاگو | SANTIAGO CATHEDRAL

اگر از اهالی بیلبائو بخواهید که قدیمی ترین ساختمان این شهر را در باب معرفی شهر بیلبائو در اسپانیا در اسپانیا به شما نشان بدهند، بدون شک همگی کلیسای جامع را به شما نشان خواهند داد. این کلیسا به سبک کلیساهایی با طرح گوتیک ساخته شده است و یکی از قدیمی ترین محراب های کلیساهای اروپایی در آن نهاده شده است.

محراب این کلیسا دارای 3 منبر مختلف و متفاوت است که همگی با سقف های منقش پوشانده شده اند. با این که کلیسا در قرن 14 و بر روی یک زمین مقدس ساخته شده است اما نمای آن در اواخر قرن 19 میلادی مورد بازسازی نهاده شد.

ایستگه قطار آباندو | Estación de Abando

یکی از معروف ترین جاذبه هایی که می توانیم در معرفی شهر بیلبائو در اسپانیا به آن اشاره نماییم، ایتسگاه قطار آباندو است.

در نگاه اول که به این ایستگاه نگاه می کنید، همه چیز بسیار روتین و معمولی است و حتی ممکن است که اصلا ندانید که چرا این ایستگاه در زمره جاذبه های این شهر نهاده شده است اما اگر با دقت به اطرافتان و دیوارهای این ایستگاه نگاه کنید، خواهید دید که پنجره های رنگارنگ و منقش این ایستگاه شما را مجذوب طرح و رنگ خود خواهند کرد.

نقاشی های جالب این ایستگاه به کلیسای بگونیا، پل سن آنتون، و همچنین صنعت فولاد و ورزش روستایی باسک اشاره دارند و در وسط آن ها، یک ساعت نهاده شده است.

مرکز ازکنا زنتورا | Azkuna Zentroa

از جمله مراکز مدرن بیلبائو باید به ازکنا زنتورا اشاره نماییم. ازکنا زنتورا، یک مرکز بزرگ فرهنگی و تفریحی است که در شهر بیلبائو یک تنه همه وزنه های مردنیته را بر دوش می کشد. این ساختمان را فیلیپ استارک فرانسوی بازسازی کرد و با حفظ اِلمان های سنتی آن، آثار مدرنی را در آن جایگذاری کرد که در حال حاضر یک اثر فوق العاده مدرن را به جود آورده است.

از نکات جالبی که درباره این ساختمان وجود دارد این است که هنگامی که ازدور به آن نگاه می کنید این طور به نظر می رسد که این ساختمان توسط چند ستون سر پا ایستاده است.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: الی گشت
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 901

به "معرفی شهر بیلبائو در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شهر بیلبائو در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید