بیماران نیازمند خون را در ایام کرونایی فراموش نکنیم

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/زنجان مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: با توجه به هم زمانی ماه رمضان و شیوع موج چهارم بیماری کرونا، شهروندان با رعایت پروتکل های بهداشتی در ساعات صبح و پس از افطار، بدون نگرانی از جریمه محدودیت تردد شبانه به مراکز انتقال خون مراجعه نمایند.

بیماران نیازمند خون را در ایام کرونایی فراموش نکنیم

سیامک اسدی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه احتیاج به خون و فرآورده های آن یک احتیاج دائمی و همیشگی است و منحصر به زمان خاصی نیست، اظهار کرد: فرهنگ اهدای خون، تعمیق فرهنگ ایثار و نوع دوستی است و این مسئله با ماه مبارک رمضان نیز سنخیت بیشتری دارد.

وی با اشاره به هم زمانی ماه مبارک رمضان و شیوع موج چهارم بیماری کرونا، اضافه کرد: همانند سال های گذشته، همشهریان می توانند شیفت صبح و بعد از افطار برای اهدای خون به مراکز انتقال خون با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی مراجعه نمایند.

این مسئول با بیان اینکه طبق هماهنگی های اجرا شده، اهدانمایندگان خون، شب در زمان محدودیت تردد شبانه توسط پلیس راهور استان جریمه نخواهند شد، توضیح داد: مراجعه نمایندگان باید شماره پلاک ماشین خود را به واحد پذیرش اعلام نمایند تا لیست مراجعه نمایندگان و ساعت حضور در انتقال خون به صورت کتبی به پلیس راهور داده گردد.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز انتقال خون، امکان انتقال بیماری کرونا در این مراکز وجود ندارد، گفت: اهدانمایندگان خون، اهدای خون را به شب های قدر موکول ننمایند و در روزهای قبل برای پرهیز از تجمع مراجعه نمایند.

اسدی با اشاره به اینکه پارسال علاوه بر تامین احتیاج فرآورده های خونی در استان زنجان، در شبکه ملی خون رسانی نیز فعال بودیم، اظهار کرد: مطمئن هستیم سال جاری نیز با اهدای خون همشهریان، کمبودی در تامین فرآورده های خونی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از شهروندان درخواست می کنیم اگر تا به امروز تجربه اهدای خون را نداشتند، به جمع اهدانمایندگان خون بپیوندند، گفت: با یک بار تجربه پیروز اهدای خون به آن ها اهدانمایندگان مستمر تبدیل خواهند شد و این سرمایه اجتماعی را گسترده تر خواهند کرد؛ چراکه فرهنگ اهدای خون فرهنگ ایثار فرهنگ نوع دوستی و فرهنگ سالم زیستن است.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7085

به "بیماران نیازمند خون را در ایام کرونایی فراموش نکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران نیازمند خون را در ایام کرونایی فراموش نکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید