تاثیر فرمان مسافرتی ترامپ برای ایرانیان ، وضعیت گرین کارتی ها و خانواده ها

به گزارش پرسینا بلاگ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دستور داده که محدودیت سفر به آمریکا برای شهروندان هفت کشور از جمله ایران گسترش یابد.

تاثیر فرمان مسافرتی ترامپ برای ایرانیان ، وضعیت گرین کارتی ها و خانواده ها

خبرنگاران: ترامپ با استدلال های واهی خود دستور داده ورود ایرانی ها چه به عنوان مهاجر و چه غیر آن به آمریکا ممنوع گردد.

دانشجویان؟

این فرمان کسانی را در بر نمی گیرد که ویزای تحصیلی دارند یا شامل برنامه های مبادله (مثلا مبادله دانشگاهی) هستند. البته در خصوص آنها هم آنالیز های سختگیرانه تری اعمال خواهد شد.

دوتابعیتی ها و گرین کارتی ها؟

کسانی که علاوه بر تابعیت ایران، تابعیت کشور دیگری را هم دارند (به جز کشورهای شامل این فرمان)، از ورود به آمریکا منع نشده اند. بنابراین ایرانیانی که تابعیت آمریکایی هم دارند شامل ممنوعیت ورود نیستند. دارندگان گرین کارت (اجازه اقامت و کار در آمریکا) هم شامل فرمان جدید نیستند.

پناهندگان و کسانی که ویزا گرفته اند؟

این فرمان شامل پناهندگان یا پناهجویانی که در خطر تعقیب یا شکنجه هستند نمی گردد. کسانی که ویزایشان پیش از زمان اجرای این فرمان صادر شده باشد و کسانی که ویزای معتبری داشتند که در اثر فرمان قبلی ترامپ لغو شده بود، شامل فرمان جدید نمی شوند و می توانند به آمریکا سفر نمایند.

فرمان از کی اجرا می گردد؟

این فرمان از ساعت 3:30 بعدازظهر روز 24 سپتامبر (به وقت واشنگتن) اجرا می گردد. اما ایرانیانی که می توانند ثابت نمایند رابطه ای واقعی با شخص یا نهادی در آمریکا دارند تا خاتمه روز 17 اکتبر شامل این فرمان نمی شوند، اما پس از آن محدودیت سفر آنها را هم در بر می گیرد.

دیدار با خانواده؟

در این فرمان تصریح شده که از روز 18 اکتبر، صدور اجازه ورود حتی به ایرانیانی که بتوانند ثابت نمایند با شخصی در آمریکا رابطه واقعی دارند متوقف می گردد. با این حال در این دستور آمده که سفر برای دیدار با اعضای خانواده با صدور مجوز موردی ممکن است.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: چمدان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 921

به "تاثیر فرمان مسافرتی ترامپ برای ایرانیان ، وضعیت گرین کارتی ها و خانواده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر فرمان مسافرتی ترامپ برای ایرانیان ، وضعیت گرین کارتی ها و خانواده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید