تحریم های غرب باعث توسعه روابط تجاری بین ارمنستان و ایران شده است

به گزارش پرسینا بلاگ، دبیرکل کمیسیون مشترک اتحادیه اقتصادی اورآسیایی گفت، تحریم های کشورهای غربی علیه ایران با وجود ایجاد محدودیت هایی، امکانات جدیدی را برای ارمنستان بوجود آورده و این جمهوری می تواند پل ارتباطی بین تهران و اتحادیه اقتصادی اورآسیایی شود.

تحریم های غرب باعث توسعه روابط تجاری بین ارمنستان و ایران شده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، تیگران سارکسیان نخست وزیر سابق ارمنستان و دبیرکل کمیسیون مشترک اتحادیه اقتصادی اورآسیایی در خاتمه نشست روز سه شنبه شورای بین دولتی کشورهای عضو این اتحادیه در ایروان، خاطرنشان کرد که تحریم هایی که کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده اند، امکانات جدیدی را برای ارمنستان بوجود آورده و این جمهوری اکنون می تواند پل ارتباطی بین تهران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیایی شود.

سرکسیان گفت: زمانی که ما در حال مذاکره با ایران درباره ایجاد منطقه آزاد تجاری بودیم، تحریم های جدید از سوی برخی کشورهای غربی هنوز وجود نداشت. این تحریم ها محدودیت های خاصی را برای برخی شرکت های تجاری بوجود آورده و می توانند تاثیر جدی بر توافقات کنونی در زمینه توسعه همکاری های تجاری با جمهوری اسلامی بگذارد. در عین حال این تحریم ها امکانات تازه ای را، به خصوص پیش روی ارمنستان، بوجود آورده است تا این جمهوری بتواند از موقعیت ژئوپلیتیکی خود استفاده کرده و پل ارتباطی بین ایران و کشورهای اتحادیه اقتصادی اورآسیایی شود.

به گفته این مقام، ارمنستان می تواند امکانات و ابزار مشخصی برای افزایش مبادلات بازرگانی با ایران پیشنهاد دهد.

در حال حاضر بین کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیایی ( روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان) و جمهوری اسلامی ایران، توافقنامه موقت مربوط به ایجاد منطقه آزاد تجاری وجود دارد که با هدف افزایش میزان مبادلات بازرگانی بین طرفین امضاء شده است.

روز گذشته (سه شنبه) هفدهمین نشست شورای بین دولتی با حضور نخست وزیران کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیایی در ایروان برگزار شد. در حاشیه این نشست دمیتری مدویدیف نخست وزیر روسیه با نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز دیدار و درباره توسعه روابط دوجانبه گفت وگو کرد.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 447

به "تحریم های غرب باعث توسعه روابط تجاری بین ارمنستان و ایران شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های غرب باعث توسعه روابط تجاری بین ارمنستان و ایران شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید