تشکیل شبکه ای از محققان دانشگاهی برای تهیه گزارش از سیل اخیر

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمود نیلی احمدآبادی در مراسم افتتاح فاز اول مرکز نوآوری پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران که عصر امروز در دانشکده ریاضی و کامپیوتر این دانشگاه برگزار گردید، اعلام کرد: ما در دانشگاه تهران فکر آینده را در کنار فضاهای رسمی مانند پارک ها، مراکز رشد و مراکز نوآوری گسترش می دهیم.

تشکیل شبکه ای از محققان دانشگاهی برای تهیه گزارش از سیل اخیر

وی اضافه نمود: اگر در کنار هر آزمایشگاه یک مرکز نوآوری وجود داشته باشد، به مرور نوآوری در جای جای دانشگاه گسترش می یابد.

رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها با بیان اینکه ما باید نهایت کوشش خود را داشته باشیم تا بتوانیم زنجیره پژوهش را به کسب و کار منتهی کنیم، گفت: موضوع تبدیل سرانجام نامه ها به کسب و کار یک زنجیره است البته که لازم نیست که همه سرانجام نامه ها به کسب و کار منجر شوند اما باید بخش قابل توجهی از آنها اتفاق بیفتد و ما نتایج سرانجام نامه ها را در کسب و کار و اشتغال فارغ التحصیلان ببینیم.

نیلی احمد آبادی اظهار داشت: ما درصدد هستیم که ظرفیت های بزرگ را در دانشگاه به کسب و کار و ثروت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه نقش اول دانشگاه ها آموزش و توسعه علم است، گفت: همه اتکای ما این است که بتوانیم پژوهش ها را به ثروت تبدیل کنیم.

آسیب شناسی دقیق از سیل به واسطه علم

نیلی با اشاره به استفاده از علم برای آنالیز موضوع سیل که اوایل بهار سال جاری در بعضی استان های شمالی و جنوبی رخ داد، گفت: تمام کوشش ما این است که در طی 6 ماه روایت دقیقی با اتکا به علم دانشگاهی از سیل اخیر داشته باشیم.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه بحث ما انجام دقیق تحقیق نیست، گفت: ما درصدد هستیم از علومی که تاکنون توسط محققان در دانشگاه ها به دست آمده و دستاوردهایی در این زمینه دارند، استفاده کنیم؛ امروز زمان عرضه کردن این دستاوردها است.

به گفته وی: ما شبکه ای از محققان را تشکیل می دهیم تا از دانش آنها در این راستا استفاده کنیم.

رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها با اشاره به اینکه یکی از کارگروه هایی که در این راستا در نظر داریم، کارگروه کسب و کار است، گفت: سیل و بلاهای طبیعی از حوادثی هستند که دولت و نهادها حجم بزرگی را در این زمینه هزینه می نمایند. اما مهم این است که در فرایند بازسازی به خلق ارزش ها برسیم.

به گفته نیلی: افراد زیادی در این پروسه سیل بیکار شده اند که باید برای آنها فکری گردد. باید بتوانیم بین نوآوری، خلاقیت، دانش، ارتباط ایجاد کنیم تا بتوانیم از چنین مشکلاتی جلوگیری و بعد از بروز آن، آنها را رفع کنیم.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 434

به "تشکیل شبکه ای از محققان دانشگاهی برای تهیه گزارش از سیل اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل شبکه ای از محققان دانشگاهی برای تهیه گزارش از سیل اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید