تغییر نقشه واشنگتن برای ریاض ، خروج سامانه های ضد موشکی از عربستان

به گزارش پرسینا بلاگ، آمریکا در حال خروج سامانه های ضد موشکی پاتریوت و تعدادی از نظامیان مستقر در عربستان است

تغییر نقشه واشنگتن برای ریاض ، خروج سامانه های ضد موشکی از عربستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، به گفته چند مقام آمریکایی این کشور در حال خروج سامانه های ضدموشکی پاتریوت از عربستان سعودی است. آمریکا می خواهد ده ها پرسنل نظامی خود را نیز که پس از حمله به تأسیسات نفتی در عربستان مستقر شده بودند از این کشور خارج کند.

در گزارش روزنامه وال استریت ژورنال روز پنجشنبه 18 اردیبهشت (7 ماه مه) در این باره آمده است که این تصمیم دولت آمریکا می تواند به مثابه انتها تقویت نظامی عربستان در مقابل ایران تلقی گردد.

در این گزارش همچنین آمده است که آمریکا در حال آنالیز کاهش سایر قابلیت های نظامی خود در عربستان سعودی است.

به گفته مقامات آمریکایی چهار سامانه پاتریوت و ده ها نفر از کادر نظامی آمریکایی که پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی در این کشور مستقر شده بودند نیز مشمول این تصمیم آمریکا خواهند شد.

در گزارش وال استریت ژورنال همچنین آمده است آمریکایی ها می خواهند نیروی دریایی این کشور را در خلیج فارس کاهش دهند. این مقامات گفته اند که دو اسکادران جنگنده آمریکایی نیز منطقه را ترک نموده اند.

بر اساس گزارش نشریه یاد شده تصمیم پنتاگون برای خارج کردن سامانه ضدموشکی پاتریوت از عربستان سعودی به دلیل ارزیابی بعضی مقام های آمریکایی مبنی بر این است که تهران را دیگر تهدیدی فوری برای منافع استراتژیک آمریکا به شمار نمی آورند.

مقامات سعودی از اظهار نظر سریع در باره این خبر خودداری نموده اند. هنوز معین نیست که آیا خبر کاهش نیروهای آمریکایی با این ارزیابی ارتباطی دارد یا نه.

وال استریت ژورنال نوشته است که دولت آمریکا در طی یک سال گذشته به دلیل ادعای مقابله با اقدامات بی ثبات کننده ایران حضور نظامی خود در منطقه را تقویت نموده بود.

همزمان برنامه ریزان پنتاگون معتقدند که منابع نظامی محدود ایالات متحده - از جمله کشتی های جنگی و سامانه های موشکی پاتریوت - باید به سایر اولویت ها از جمله کوشش برای مقابله با گسترش نفوذ نظامی چین در آسیا اختصاص یابد.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4399

به "تغییر نقشه واشنگتن برای ریاض ، خروج سامانه های ضد موشکی از عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر نقشه واشنگتن برای ریاض ، خروج سامانه های ضد موشکی از عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید