توضیحات وزیر ارتباطات درباره شبکه ملی اطلاعات در جلسه کمیسیون صنایع

به گزارش پرسینا بلاگ، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ارائه توضیحات وزیر ارتباطات درباره شبکه ملی اطلاعات در جلسه این کمیسیون اطلاع داد.

توضیحات وزیر ارتباطات درباره شبکه ملی اطلاعات در جلسه کمیسیون صنایع

سعید باستانی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به توضیحات وزیر ارتباطات درباره شبکه ملی اطلاعات در جلسه کمیسیون صنایع گفت: آقای آذری جهرمی درباره، کارکرد و مسائل این شبکه توضیحاتی داد.

وی با بیان اینک وزارت ارتباطات متولی ایجاد زیرساخت برای شبکه ملی اطلاعات است، اضافه نمود: در قطعی اخیر اینترنت، مردم توانستند از خدمات بانکی، پایگاه های خدمات بیمه ای، حمل و نقل مانند اسنپ، بوم گردی مانند هواپیما و قطار، وب سایت های خبری، پست الکترونیکی داخلی، پیغام رسان های داخلی، تجارت الکترونیکی مانند دیوار و دیجی کالا و... در بستر شبکه ملی اطلاعات استفاده نمایند اما در همان زمان بعضی سازمان ها مانند اورژانس، ایرلاین ها و هواشناسی -که سرور آنها در خارج از کشور قرار دارد- با مشکل روبه رو شدند که این سازمان ها باید برای استفاده از شبکه ملی اطلاعات تشویق شوند.

باستانی ادامه داد: بعضی این شبکه را نوعی فیلترینگ می دانند و فکر می نمایند در صورت راه اندازی، اینترنت بین المللی قطع می گردد در حالی که این ذهنیت اشتباه است زیرا براساس مصوبه ITU به هر کشوری اجازه داده شده در شرایط ویژه اینترنت را قطع کند. بنابراین در صورت قطعی اینترنت در شرایط خاص امور داخلی کشور نباید بلاتکلیف بماند در نتیجه شبکه ملی اطلاعات باید راه اندازی گردد.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2680

به "توضیحات وزیر ارتباطات درباره شبکه ملی اطلاعات در جلسه کمیسیون صنایع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات وزیر ارتباطات درباره شبکه ملی اطلاعات در جلسه کمیسیون صنایع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید