حیاط خلوت کوچک و ایده هایی جذاب

به گزارش پرسینا بلاگ، داشتن یک حیاط خلوت بزرگ قطعا آرزوی هر صاحبخانه ایست؛ اما همه افراد از این موهبت بهره مند نیستند و حیاط خلوت کوچک و کم جایی دارند. اما هنوز هم جایی برای ناامیدی نیست. در این مطلب ایده های جذابی برای دنج و زیباکردن حیاط خلوت کوچکتان به شما ارائه خواهیم داد.

حیاط خلوت کوچک و ایده هایی جذاب

بسیاری از خانه های ایرانی دارای حیاط خلوتی کوچک و کم جا هستند؛ با صاحبخانه هایی با سلیقه و خوش ذوق. در این مطلب ایده های جالب و جذابی را برای داشتن فضایی دنج و باصفا در حیاط خلوت کوچک به خوانندگان خبرنگاران معرفی می کنیم.

حیاط خلوتی کوچک با گل های معطر

حیاط خلوت کوچک خود را با انواع گل ها و گیاهان معطر بپوشانید و فضای دنج و آرامش بخشی را برای روزهایی که پر از تنش و استرس است خلق کنید. از انواع گل های میخک، بوته یاسمن و.. استفاده کنید.

یک باغچه رویایی خلق کنید

یک جزیره با با غچه ای شیک و جذاب طراحی کنید و در آن از انواع رن های جسورانه و زیبا برای گلدان هایتان استفاده کنید. گل و گیاهان بلند را در مرکز باغچه بکارید و سایز گلدان ها را هم بزرگ در نظر بگیرید که کاملا از هر طرف زیبایی باغچه ای که خلق نموده اید به چشم بیاید.

میوه های آبدار و خوشمزه پرورش دهید

بوسیله سیم و قلاب و البته اندکی صبر و حوصله، میوه های جذاب و وسوسه انگیزی مثل سیب، هلو، گلابی و آلو روی حصار حیاط خود پرورش دهید و از زیبایی منظره ای که ایجاد شده نهایت لذت را ببرید.

سبزی های معطر بکارید

یک باغچه کوچک با حصار چوبی درست و قسمت آفتابگیر آن را انتخاب کنید و سبزیجات معطری مثل نعنا و سبزی خوردن و .. در آن بکارید. سبزیجاتی که همواره در دسترس شما هستند و با عطر خوش و زیبایی وصف ناپذیرشان زینت بخش حیاط خانه شما و سفره رنگینتان هستند.

حیاط کوچک خود را چراغانی کنید

خیلی راحت می توانید با وسایل دور ریختنی مثل قوطی های شیشه ای به همراه یک طناب و با استفاده از چراغ های ال ای دی آویز زیبایی درست و شب های خاطره انگیزی در حیاط خلوت کوچک خود ایجاد کنید. از ریسه های نوری هم در میان شاخه های درختان می توانید به زیبایی استفاده کنید.

در گلدان مرکبات بکارید

با کاشت هسته مرکباتی مثل لیمو یا پرتقال در گلدان های کوچک و سفالی زیبا، حتی فضای کمتری را در حیاط خلوت خود اشغال کنید. هسته پرتغال، گریپ فروت و لیمو در جاهای روبازی که زمستانش حتی کمی سرد است خیلی خوب رشد می نمایند.

نردبان چوبی و منظره ای بی نظیر

از یک نردبان چوبی برای نگهداشتن گلدان های زیبای خود در گوشه ای از حیاط خلوت استفاده کنید. حتی می توانید این نردبان را با رنگ های شاد و روشنی رنگ کنید و زیبایی منظره ای که ایجاد نموده اید را دوچندان کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر درباره طراحی حیاط خلوت حیاط خلوت ؛ شادابی فراموش شده خانه های ایرانی را مطالعه کنید.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3493

به "حیاط خلوت کوچک و ایده هایی جذاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیاط خلوت کوچک و ایده هایی جذاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید