خبرنگاران دیپلمات چینی خواستار تحقیق دانشمندان درباره منشاء ویروس کرونا شد

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران-خبرنگاران- در ادامه دعوای لفظی پکن و واشنگتن درباره منشاء پیدایش ویروس کرونا، چو تیانکای سفیر چین در آمریکا خواستار تحقیق دانشمندان و افراد متخصص برای یافتن پاسخ علمی در این زمینه شد.

خبرنگاران دیپلمات چینی خواستار تحقیق دانشمندان درباره منشاء ویروس کرونا شد

به گزارش خبرنگاران، چو تیانکای، Cui Tiankai، سفیر چین در آمریکا، در گفت و گویی با تارنمای آمریکایی آکسیوس (AXIOX) گفت: اظهار نظر در این باره را باید به دانشمندان بسپاریم تا آنها توضیح دهند که خاستگاه این ویروس کجاست.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر جهان، به 382 هزار و 358 نفر رسیده که 16 هزار و 568 تن فوت شده و 102 هزار و 505 نفر بهبود یافته اند.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر جهانی شناسایی و اعلام می کند.

طبق اعلام رسمی سازمان جهانی بهداشت، اروپا اکنون کانون بیماری کرونا در جهان است هر چند ویروس کرونا از چند روز پیش با سرعت غیرقابل تصوری در ایالات مختلف آمریکا درحال شیوع است بطوری که مشاور سابق ترامپ گفته است آمریکا ظرف یک هفته آینده، در صدر فهرست جهانی آمار ابتلا به بیماری کرونا قرار خواهد گرفت.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3825

به "خبرنگاران دیپلمات چینی خواستار تحقیق دانشمندان درباره منشاء ویروس کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دیپلمات چینی خواستار تحقیق دانشمندان درباره منشاء ویروس کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید