خبرنگاران معاون استاندار :بازگشایی مدارس در چهارمحال و بختیاری با دقت و نظارت لازم انجام گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، شهرکرد- خبرنگاران- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت، گفت: این اقدام با دقت و حساسیت لازم انجام گیرد.

خبرنگاران معاون استاندار :بازگشایی مدارس در چهارمحال و بختیاری با دقت و نظارت لازم انجام گردد

جعفر مردانی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش این استان اضافه کرد: از آنجا که در رابطه با شیوع ویروس کرونا با موضوع ناقلان سالم نیز روبرو هستیم می طلبد تا در بحث غربالگری، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مدارس با دقت و حساسیت لازم اقدام گردد.

وی ادامه داد: پوشیدن دستکش و ماسک برای دانش آموزانی که قصد حضور در مدارس دارند، الزامی است و معلمان و دبیران در تهویه کلاس ها، بازگذاشتن درب کلاس ها و فاصله گذاری مناسب نیکمت ها اهتمام ویژه ای داشته باشند.

مردانی، با تاکید بر همکاری و مشارکت همه دستگاه ها و نهادهای استان در مورد بازگشای مدارس، توضیح داد: همه دستگاه ها موظفند در حیطه اختیارات خود آموزش و پرورش را برای اجرای مطلوب بازگشایی مدارس کمک دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختکمک ادامه داد: نقش آموزش و پرورش در رشد و پیشرفت جوامع بر کسی پوشیده نیست از همین رو باید از همه ظرفیت ها و امکانات برای انجام هر چه بهتر فرایند تحصیل دانش آموزان استفاده کرد.

مردانی، پیشنهاد داد تا نماینده اولیاء دانش آموزان نیز در جلسات شورای آموزش و پرورش استان حضور پیدا نموده و در تصمیم گیری ها شرکت کند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختکمک نیز در این نشست با تشریح پروتکل های بهداشتی در مورد بازگشایی مدارس استان، گفت: مدارس با تهیه آب ژاول و محلول های ضدعفونی نماینده از مراکز بهداشت مدارس، پیش از بازگشایی گندزدایی و زمینه برای ورود دانش آموزان فراهم گردد.

سید راشد جزایری اضافه کرد: همچنین وجود صابون مایع و محلول های ضدعفونی نماینده دست در مدارس لازم است و دانش آموزان باید مجهز به ماسک و دستکش باشند.

وی، رعایت فاصله گذاری بین نیمکت های مدارس را الزامی دانست و گفت: بوفه مدارس حق ارائه خدمات ندارد و از ارائه هرگونه ساندویچ های دست ساز در مدارس باید به جد جلوگیری گردد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختکمک با اشاره به غربالگری معلمان و دانش آموزان از روز 27 اردیبشت، خاطر نشان کرد: چنانچه مورد مثبتی مشاهده گردد سریع وارد عمل خواهیم شد.

به گزارش خبرنگاران، با شیوع ویروس کرونا در کشور مدارس و دانشگاه ها به شکل حضوری تعطیل شدند اما آموزش به صورت مجازی تداوم یافت.

ویروس کرونا یا کووید 19 به بیشتر کشورهای دنیا سرایت نموده است و سازمان بهداشت دنیای را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می نمایند.

در سال تحصیلی جاری 207 هزار و 117 دانش آموز در بیش از 2 هزار و 600 مدرسه و حضور بیش از 14 هزار نیروی فرهنگی در چهارمحال و بختکمک مشغول فراگیری علم و دانش هستند.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4444

به "خبرنگاران معاون استاندار :بازگشایی مدارس در چهارمحال و بختیاری با دقت و نظارت لازم انجام گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار :بازگشایی مدارس در چهارمحال و بختیاری با دقت و نظارت لازم انجام گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید