داروهایی که شرایط بیماران کرونایی را وخیم تر می کند کدامند؟

به گزارش پرسینا بلاگ، به طورکلی مصرف بدون تجویز دارو توسط افراد می تواند مشکلاتی را برای سلامتی در پی داشته باشد اما در شرایط شیوع بیماری ها ناشناخته و همه گیر مصرف دارو بدون تشخیص پزشک می تواند حتی جان افراد را نیز به خطر بیندازد.

داروهایی که شرایط بیماران کرونایی را وخیم تر می کند کدامند؟

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، مصرف داروی بدون نسخه یکی از مواردی است که برای سیستم درمانی هر کشور یک معضل محسوب می شود.

علاوه بر این که در شرایط عادی مصرف دارو بدون تجویز پزشک برای سلامتی افراد مشکلاتی به وجود می آورد در شرایط شیوع بیماری های همه گیر از جمله ویروس کرونا این رویه می تواند حتی جان مصرف کنندگان آن را نیز به خطر بیندازد.

یکی از مهم ترین گروه از داروهایی که در دنیا و به ویژه کشور ما بیش از همه بدون نسخه مصرف می شود داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی است. این داروها به دلیل خاصیت کاهش التهاب، ضددرد و تب بُر بیش از سایر داروها مورد توجه است و افراد با بروز هر دردی پیش از مراجعه به پزشک سعی می کنند خود را با این گروه از داروها درمان کنند.

مطالعات اخیراً نشان داده است که نمونه هایی از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی در زمان ابتلا به کرونا منع مصرف دارد. به عنوان نمونه بروفن، کورتون و ژلوفن عوارض بیماری کووید-19 را تشدید کرده و در مواردی سیستم ایمنی بدن را ضعیف تر و منجر به وخیم تر شدن حال بیمار می شود.

سایر داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی عبارتند از:

مفنامیک اسید، آسکلوفناک، آلمینو بروفن، سلکوکسیب، دیکلوفناک، اتودولاک، اتوریکوکسیب، فنوپروفن، فلور بیپروفن

گفتنی است با شیوع گسترده ویروس کرونا افرادی که هر نوع دارویی را بدون تجویز پزشک مصرف می کنند باید استفاده از آن را متوقف کنند زیرا با توجه به جدید بودن این ویروس، تأثیر سایر داروها بر کرونا ویروس نامشخص است و می تواند اثرات مخربی را بر سلامتی افراد بگذارد.

4105

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4307

به "داروهایی که شرایط بیماران کرونایی را وخیم تر می کند کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروهایی که شرایط بیماران کرونایی را وخیم تر می کند کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید