دموکرات ها راه جمهوریخواهان را می فرایند؟تاجر مسلکی دیگر از قماش الاغ ها

به گزارش پرسینا بلاگ، ایرنا نوشت: دنیل لاریسون در تحلیل خود در نشریه اَمریکن کانسروتیو، نامزدی مایکل بلومبرگ برای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری را منطقی ندانست و گفت، او با آنچه رای دهندگان این حزب به دنبال آن هستند، فاصله زیادی دارد.

دموکرات ها راه جمهوریخواهان را می فرایند؟تاجر مسلکی دیگر از قماش الاغ ها

هرچند بلومبرگ، میلیاردر آمریکایی و شهردار سابق نیویورک برای شرکت در انتخابات درون حزبی دموکرات ها در ایالت آلاباما ثبت نام نموده اما حضور خود را در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری اعلام ننموده است. انتخابات درون حزبی سال آینده در همه ایالات های آمریکا برگزار می گردد تا دموکرات ها از میان حدود 20 داوطلب، به انتخاب نامزد حزب خود برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بپردازند که 13 آبان سال آینده برگزار می گردد.

در همین رابطه دنیل لاریسون از سردبیران این نشریه آمریکایی در نوشتاری با عنوان نامزدی بلومبرگ هنوز منطقی نیست، افزود: برت استفان روزنامه نگار آمریکایی ادعاهایی در خصوص بلومبرگ مطرح می نماید که او رئیس جمهوری بسیار خوبی خواهد بود و شانس بیشتری برای درهم شکستن ترامپ نسبت به دیگر نامزدها در میدان دموکراتیک کنونی دارد.

وی افزود: اما این ادعا که بلومبرگ رئیس جمهوری خوبی خواهد بود، در بهترین حالت قابل بحث است و به نظر نمی رسد هیچ مدرکی برای تأیید این ادعا وجود داشته باشد که او شانس بیشتری برای پیروزی نسبت به سایر نامزدهای دموکرات دارد.

بلومبرگ بارها با ایده نامزد شدن برای رئیس جمهوری دست وپنجه نرم نموده و در نهایت به اندازه کافی باهوش بوده است که این کار را نکند، اما حالا به هر دلیلی میخواهد پول خود و وقت دیگران را صرف نموده و وارد این کارزار گردد. او زمانی که به عنوان شهردار نیویورک فعالیت می کرد نمونه ای از حکومت اغنیا و ثروتمندان را اجرا کرد و شاید به همین دلیل می توان گفت در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرفداری نخواهد داشت.

بلومبرگِ مولتی میلیاردر، به دنبال نامزدی حزبی است که رای دهندگانش تمایل به دیدن میلیاردرها با ترکیبی از بی اعتمادی و نفرت دارند. جایی که برنی سندرز و الیزابت وارن (دو نامزد دموکرات) با نگرانی های رای دهندگان و فعالان دموکرات در خصوص نابرابری و تمرکز ثروت و قدرت صحبت می نمایند، بلومبرگ تجسم این نگرانی هاست.

در واقع دیدگاه های سیاست خارجی بلومبرگ، به سختی او را تبدیل به یک نامزد مناسب برای رای دهندگان دموکرات تبدیل می نماید. این همان مردی است که به عنوان یک جمهوریخواه، جنگ عراق را با حادثه 11 سپتامبر در سال 2004 پیوند داد. حمایت گذشته بلومبرگ از جنگ عراق و تمایل او به تبلیغات دولت جرج دبلیو بوش در آن موقع، احتمالا اکنون برایش مشکل ساز می گردد.

در نهایت باید تاکید نمود راهبرد مبارزات انتخاباتی بلومبرگ کاملا یادآور کوشش های خنده دار و ناکام رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ در سال 2008 است.

جان کسیدی روزنامه نگار آمریکایی در این خصوص شرح می دهد: آیا چیزی درباره برنامه بلومبرگ برای پیروزی در نامزدی ریاست جمهوری دموکرات شنیده اید؟ او میخواهد چهار دوره اول و گروه های انتخاباتی اول را در آیووا، نیوهمپشایر، نوادا و کارولینای جنوبی پشت سر بگذارد و سپس سوم مارس (اسفندماه) که 14 ایالت دیگر از جمله سه کاندیدای بزرگ به رای گیری می فرایند، غوغا بپا کند؛ سپس این میلیاردر شهردار پیشین نیویورک، راه خود را با عبور از ایالت های بیشتر از جمله میشیگان، میسوری و واشنگتن ادامه خواهد داد و در حالی که می رود برای نبرد انتخاباتی عمومی با دونالد ترامپ آماده گردد، حرکت غیرقابل بازگشتی را انجام دهد.

اما کسیدی ادامه می دهد: هفته گذشته، نظرسنجی فاکس نیوز از افرادی که قصد رای دادن به یک کاندیدای دموکرات را داشتند، پرسید، اگر میشل اوباما، هیلاری کلینتون یا بلومبرگ وارد مسابقه شوند، چگونه واکنش نشان می دهند؟ نیمی گفتند که آنها به طور قطع به اوباما رای خواهند داد، 27 درصد به کلینتون و فقط 6 درصد گفتند که به بلومبرگ رأی می دهند.

در نهایت باید اعلام کرد، بلومبرگ بدون شک یک تاجر پیروز است و برخلاف ترامپ پیروزیت او واقعی است؛ اما او همچنان با آنچه که بیشتر رأی دهندگان دموکرات معتقدند و می خواهند، فاصله دارد.

نشریه امریکن کانسروتیو دوماهنامه ای است که توسط مؤسسهٔ ایده های آمریکایی منتشر می گردد. این نشریه به طور کلی، نماینده یک صدای ضد جنگ و سلطهٔ نیروی نومحافظه کار است. این مجله در سال 2002، توسط اسکات مک کانل، پاتریک بیوکنن و تاکی تئودوراکوپولوس در مخالفت با جنگ عراق تاسیس شد.

310311

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2411

به "دموکرات ها راه جمهوریخواهان را می فرایند؟تاجر مسلکی دیگر از قماش الاغ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دموکرات ها راه جمهوریخواهان را می فرایند؟تاجر مسلکی دیگر از قماش الاغ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید