دیدار نمایندگان طالبان با خلیل زاد در پاکستان

به گزارش پرسینا بلاگ، به دگزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این دیدار، نخستین تماس بین دو طرف از زمانی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به مذاکرات دو طرف سرانجام داد.

دیدار نمایندگان طالبان با خلیل زاد در پاکستان

رویترز به نقل از منابعی که نامشان ذکر نشده نوشته است که جلسه میان دو طرف که بیش از یک ساعت به طول انجامید به معنای از سرگیری مذاکرات رسمی میان آمریکا و طالبان نیست بلکه با هدف ایجاد اعتماد برگزار شده است.

یک مقام بلندپایه دولتی پاکستان به رویترز گفته است: نمایندگان طالبان با زلمای خلیل زاد دیدار کردند. تمام آنچه که می توانم به شما بگویم این است که پاکستان نقش بزرگی در این ماجرا ایفا نموده است تا طرفین را متقاعد کند که این دیدار تا چه اندازه برای فرایند صلح مهم است.

سفارت آمریکا در اسلام آباد و وزارت خارجه آمریکا حاضر به اظهار نظر درباره اینکه این ملاقات اجرا شده است یا خیر، نشده اند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تنها گفته است که خلیل زاد در هفته جاری چندین رو را برای مصاحبه با مقامات پاکستان در اسلام آباد گذرانده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان ملاقات با فرستاده آمریکا را تایید یا تکذیب ننموده اما گفته که که هیات طالبان روز آدینه نیز برای ادامه ملاقات هایشان در اسلام آباد هستند.

مذاکرات صلح میان گروه طالبان و هیئت آمریکایی به ریاست زلمای خلیل زاد در دوحه قطر پس از حمله تروریستی این گروه در کابل که به کشته شدن 12 نفر از جمله یک سرباز آمریکایی انجامید، متوقف شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات آمریکا روز یکشنبه 17 شهریور با انتشار توئیتی پس از کشته شدن این سرباز آمریکایی از پاپان مذاکرات صلح بین آمریکا و طالبان اطلاع داد.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1745

به "دیدار نمایندگان طالبان با خلیل زاد در پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار نمایندگان طالبان با خلیل زاد در پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید