دیپلمات افغان: دولت مشارکتی ظرفیت جذب طالبان را دارد، محل مذاکرات تغییر کند

به گزارش پرسینا بلاگ، سفیر افغانستان در امارات ضمن انتقاد از عملکرد دولت قطر و تاکید به تغییر محل مذاکرات بین الافغانی اظهارداشت که دولت مشارکتی ظرفیت جذب طالبان را دارد.

دیپلمات افغان: دولت مشارکتی ظرفیت جذب طالبان را دارد، محل مذاکرات تغییر کند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جاوید احمد سفیر افغانستان در امارات با انتقاد از عدم پیشرفت در مذاکرات بین الافغانی در قطر گفت که این مذاکرات نباید در محل ثابتی باشد و باید در محل های مختلف در اروپا، آسیا، خاورمیانه و یا افغانستان چرخش داشته باشد.

احمد گفت که طالبان در دفتر سیاسی خود در قطر بسیار راحت هستند و ما می خواهیم آن ها را از جای راحتی که دارن بیرون بکشیم.

این دیپلمات ارشد افغان به رویترز گفت: قطری ها می توانستند از نقش خود به عنوان میزبان برای ایفای یک نقش فعال تر و مشخص نماینده تر برای فشار طالبان جهت کاهش خشونت ها یا اعلام آتش بس استفاده نمایند، اما آن ها از این اهرم به درستی استفاده ننموده اند.

درحالی که آمریکا طرح جدیدی را برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستان مطرح نموده است، احمد نیز گفت: دولت مشارکتی ظرفیت جذب طالبان و جنگجویان سابق در دولت را دارد اما تنها راه برای انتقال قدرت به وسیله انتخابات است.

پیش از این نیز تغییر محل مذاکرات در آذرماه امسال مطرح شده بود، رسانه ها به نقل از مطلق بن ماجد القحطانی نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در حل منازعات گزارش داده بودند که اشرف غنی با برگزاری مذاکرات بین الافغانی با طالبان در دوحه موافق است.

همچنین عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان نیز در واکنش به پافشاری دولت افغانستان برای انتقال محل مذاکرات تصریح نموده بود که محل برگزاری مذاکرات نباید مانع گفت وگوهای صلح گردد.

رسانه ها گفته بودند که بعضی کشورها از جمله ازبکستان، آلمان، نروژ، ایران، روسیه، چین، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قطر، اندونزی و ژاپن برای میزبانی از مذاکرات بین الافغانی اعلام آمادگی نموده بودند.

.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6847

به "دیپلمات افغان: دولت مشارکتی ظرفیت جذب طالبان را دارد، محل مذاکرات تغییر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات افغان: دولت مشارکتی ظرفیت جذب طالبان را دارد، محل مذاکرات تغییر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید