راهنمای راه اندازی اولیه و برطرف مسائل ساعت هوشمند میبرو لایت 2

به گزارش پرسینا بلاگ، برند میبرو که به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه شیائومی به فعالیت می پردازد، طی سال های اخیر با پیشرفت چشمگیری روبرو شده و محصولات خود را به ویژه در حوزه ساعت های هوشمند با قابلیت های پیشرفته و قیمتی مناسب در اختیار کاربران قرار می دهد. این شرکت پس از فروش موفقیت آمیز ساعت هوشمند میبرو لایت، این بار نسخه به روزرسانی شده و پیشرفته تر این ساعت هوشمند را با نام میبرو لایت 2 روانه بازار گجت های پوشیدنی نموده است. اگر از کاربران این ساعت هوشمند هستید یا قصد خرید آن را دارید، پیشنهاد می کنیم که این مطلب را از دست ندهید، چرا که قصد داریم در این مقاله نحوه راه اندازی ساعت هوشمند میبرو لایت 2 و برطرف مسائل احتمالی آن را مورد آنالیز قرار دهیم.

راهنمای راه اندازی اولیه و برطرف مسائل ساعت هوشمند میبرو لایت 2

معرفی ساعت هوشمند میبرو لایت 2

میبرو لایت 2 نیز همچون نسل قبلی اش با یک سری امکانات و قابلیت های بسیار خوب روانه بازار شده که معمولاً در ساعت های هوشمند پرچم دار و گران قیمت دیده می شوند. این ساعت هوشمند محبوب مجهز به یک نمایشگر 1.3 اینچی از جنس AMLOED است که کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد و شیشه منحنی 2.5 بعدی که روی آن قرار گرفته، حس یک ساعت هوشمند پرچم دار را به کاربران القا می نماید. بعلاوه نمایشگر این ساعت رزولوشن تصویر 360 در 360 پیکسل را ارائه می دهد و تراکم پیکسلی آن نیز به 391 پیکسل بر اینچ می رسد. قابلیت بسیار محبوب نمایشگر همواره روشن (Always On Display) نیز به لطف نمایشگر از جنس AMOLED این ساعت، در دسترس کاربران واقع شده است.

میبرو برای این ساعت هوشمند خود از بدنه آلومینیومی استفاده نموده که ضمن سبک نگه داشتن وزن ساعت، مقاومت خوبی در برابر ضربات احتمالی و خط وخش ها از خود نشان می دهد. ساختار براق بدنه این ساعت هوشمند نیز باعث شده تا جذابیت خاصی روی دست شما داشته باشد. میبرو لایت 2 مجهز به دو دکمه روی بدنه سمت راستی اش است که یکی از آن ها به صورت متحرک عمل می نماید و به وسیله آن می توانید در محیط کاربری ساعت به اسکرول بپردازید. دکمه ثابت نیز مستقیماً شما را به منوی اصلی راهنمایی می نماید. بعلاوه در زیر دکمه های تعبیه شده روی این ساعت هوشمند، شاهد قرارگیری یک میکروفون کوچک هستیم تا میبرو با این کار خود بزرگ ترین نقطه ضعف ساعت نسل قبلی خود، یعنی نداشتن قابلیت مکالمه را در نسل تازه به خوبی پوشش دهد.

ارتباط بین گوشی های هوشمند شما و ساعت هوشمند میبرو لایت 2 به وسیله نصب اپلیکیشن Mibro Fit به سادگی صورت می گیرد و شما می توانید بخش های مختلف ساعت را با استفاده از این اپ کاربردی به دلخواه خود شخصی سازی کنید. این ساعت هوشمند گواهینامه ضد آب 2ATM دارد و این یعنی که می تواند فشار عمق 20 متری آب را تحمل کند. میبرو لایت 2 از نظر سنسورهای سلامتی نیز، یک محصول کامل است که از جمله سنسورهای آن می توان به سنسور مقدار گیری فشار خون، مقدار گیری سطح اکسیژن خون (SpO2) و شمارش تعداد تنفس اشاره نمود.

این ساعت هوشمند با بلوتوث نسخه 5.1 به دستگاه های هوشمند شما متصل می گردد و به لطف آن تماس های صوتی شما بدون تأخیر به وسیله خود ساعت قابل پاسخ گویی خواهد بود. میبرو لایت 2 با پشتیبانی بیش از 60 نوع حالت ورزشی مختلف عملاً برای هر نوع تمرینی، از پیاده روی گرفته تا دوچرخه سواری، تا تمام ورزش های زمستانی و ورزش هایی که شامل استفاده از توپ هستند، می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. یک باتری 350 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه این ساعت هوشمند در نظر گرفته که در حالت استندبای تا 60 روز شارژدهی به کاربران ارائه می نماید. اگر در حالت عادی (فعال بودن سنسور ضربان قلب به صورت 24 ساعته) از این ساعت استفاده کنید، تا 12 روز بدون احتیاج به شارژ کردن دوام می آورد. شارژ شدن کامل این ساعت نیز به حدود 2 ساعت زمان احتیاج دارد.

چگونه گوشی هوشمند خود را به ساعت میبرو لایت 2 متصل کنیم؟

اولین گام بعد از خرید ساعت هوشمند میبرو لایت 2، اتصال ساعت به گوشی است. انجام این کار مراحل بسیار ساده ای دارد و با یک بار انجام آن، دیگر احتیاجی نیست که در دفعات بعدی همین مراحل را مجدداً طی کنید. گفتنی است که این ساعت هوشمند هم به گوشی های اندرویدی و هم به گوشی های آیفون متصل می گردد و بنابراین هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد. برای اتصال ساعت به گوشی هوشمند خود کافی است مراحل زیر را به دقت طی کنید:

  • ابتدا باید اپلیکیشن Mibro Fit را در گوشی هوشمند اندرویدی و آیفونی خود نصب کنید. برای این کار می توانید کد QR زیر را با گوشی خود اسکن نمایید تا به صفحه دانلود این اپلیکیشن راهنمایی شوید. اگر به هر علتی نتوانستید وارد صفحه دانلود این اپلیکیشن شوید، شما به راحتی می توانید با توجه به نوع گوشی خود به وسیله دکمه های زیر از گوگل پلی و یا اپ استور اقدام به نصب اپلیکیشن Mibro Fit نمایید.
  • بعد از نصب اپلیکیشن Mibro Fit، ضروری است تا ساعت هوشمند خود را با این اپلیکیشن سینک کنید. اما از قبل انجام این کار باید در این اپلیکیشن ثبت نام کنید.
  • در ابتدا ممکن است پیغامی در رابطه با رعایت قوانین حریم شخصی این اپلیکیشن، به شما نشان داده گردد. در این شرایط روی گزینه Agree کلیک کنید.
  • سپس گزینه Log in را انتخاب کنید تا صفحه مربوط به ورود اطلاعات برای شما ظاهر گردد.
  • در صورتی که قبلا در این اپلیکیشن ثبت اطلاعات نموده اید، رمز عبور و ایمیل خود را وارد کنید. در غیر این صورت در گوشه بالا و سمت راست صفحه روی گزینه Register ضربه بزنید و طبق مراحل زیر ثبت نام خود را کامل کنید.
  • ممکن است در این مرحله، اپلیکیشن از شما اجازه دسترسی به لوکیشن شما را بخواهد و شما باید این کار را تأیید کنید.
  • برای ثبت نام احتیاج است که شما کشور یا Region خود را انتخاب کنید و در این قسمت شما می توانید هر کشوری به جز ایران را در نظر بگیرید.
  • بعد از انتخاب کشور، باید ایمیل و رمز عبور تازه خود را وارد کنید. در بخش بالا ایمیل خود را وارد نمایید و سپس روی Send verification Code ضربه بزنید. حال یک کد برای ایمیل شما ارسال می گردد که پس از چک کردن ایمیلتان، باید آن را در اپلیکیشن وارد کنید.
  • سپس روی گزینه Next Step ضربه بزنید تا ایمیل شما تایید گردد.
  • بعد از اینکه ایمیل خود را وارد کردید، اکنون باید رمز عبور خود را وارد نمایید. بعد از انجام این کار، روی Complete Registration ضربه بزنید.
  • پس از انجام این مرحله، اکنون نوبت به تکمیل یک سری اطلاعات شخصی نظیر سن، قد و وزن می رسد که شما باید در بخش مربوطه هر کدام را وارد کنید.
  • بعد از وارد کردن اطلاعات شخصی خود، یک صفحه تازه برای شما نمایش داده می گردد تا این اپلیکیشن به بعضی از امکانات گوشی هوشمند شما در راستای عملکرد بهتر دسترسی داشته باشد. پیشنهاد می کنیم که اجازه چنین دسترسی هایی را به این اپلیکیشن بدهید.
  • بعد از انجام این کار، نوبت به اتصال ساعت به گوشی هوشمند شما می رسد. برای انجام این کار دو راه وجود دارد. یا باید به صورت دستی از صفحه Home بر روی Add Device کلیک نموده و مدل ساعت خود را انتخاب نمایید تا به آن متصل گردد. یا می توانید با اسکن کردن کد QR داخل بروشور ساعت هوشمند به وسیله این اپ، ساعت خود را به طور مستقیم به گوشی متصل کنید.
  • وقتی ساعت هوشمند میبرو لایت 2 شما به گوشی هوشمند شما متصل شد، یک پیغام با عنوان Successfully Paired دریافت خواهید کرد.
  • بعلاوه این امکان برای شما وجود دارد تا در صورتی که با پیغام New Version Update روبرو شدید، با زدن گزینه Update، ساعت هوشمند خود را به روزرسانی کنید.

نحوه شارژ کردن صحیح ساعت هوشمند میبرو لایت 2

درون جعبه این ساعت هوشمند، یک کابل مگنتی USB-A به شما تقدیم می گردد که شما می توانید از آن برای شارژ کردن ساعت هوشمند میبرو لایت 2 استفاده کنید. برای انجام این کار کافی است که یک سر کابل را به یک آداپتور و سر دیگر آن را به انتهای ساعت بچسبانید و سپس آن را به برق متصل کنید. نکته مهمی که در این قسمت باید به آن توجه کنید، در خصوص آداپتور است.

به هیچ عنوان از آداپتورهای فست شارژ گوشی هوشمند خود برای شارژ کردن این ساعت هوشمند استفاده نکنید که در غیر این صورت، باتری ساعت هوشمند شما خیلی زود باد می نماید و خراب می گردد. برای شارژ کردن این ساعت بهتر است از آداپتورهای 1 یا 2 آمپری استفاده کنید. بعلاوه توجه کنید در صورتی که ساعت هوشمند شما شارژ نشد، باید چک کنید که ساعت هوشمند به درستی روی شارژر قرار گرفته یا نه. در نهایت از تمیز بودن شارژر ساعت هوشمند خود نیز اطمینان حاصل کنید.

نحوه وصل کردن بلوتوث صوتی ساعت هوشمند میبرو لایت 2

اتصال میبرو لایت 2 به گوشی هوشمندتان به وسیله اپلیکیشن Mibro Fit موجب می گردد که اطلاعات مختلف بین ساعت و گوشی شما به طور پیوسته در حال تبادل باشد و شما می توانید از این طریق پیغام ها، نوتیفیکیشن ها و مواردی از این قبیل را به طور مستقیم از ساعت هوشمند خود مشاهده کنید. اما برای برقراری تماس و یا گوش دادن به موسیقی به وسیله ساعت، صرفا اتصال به اپلیکیشن کافی نیست. برای اینکه بلوتوث صوتی ساعت خود را به گوشی هوشمندتان متصل کنید، کافی است وارد بخش تنظیمات گوشی هوشمند (Setting) خود شوید و سپس به بخش بلوتوث (Bluetooth) بروید. در این بخش باید دستگاهی به نام XPAW011 XXXX را پیدا نموده و روی آن بزنید تا به گوشی هوشمند شما متصل گردد. پس از اتصال، اکنون شما می توانید از سیستم صوتی ساعت هوشمند میبرو لایت 2 خود به راحتی برای برقراری تماس های صوتی و یا گوش دادن به موسیقی استفاده کنید.

مسائل متداول ساعت هوشمند میبرو لایت 2

در این بخش به آنالیز مسائل متداول ساعت هوشمند میبرو لایت 2 می پردازیم و راهکار های کاربردی هر کدام را نیز بیان می کنیم تا در صورتی که شما هم با این مسائل روبرو هستید، به راحتی آن ها را برطرف نمایید.

  • بلوتوث ساعت هوشمند میبرو لایت 2 را در اپلیکیشن پیدا نمی کنم:
  1. مطمئن شوید که بلوتوث گوشی هوشمند شما روشن است.
  2. مطمئن شوید که ساعت هوشمند شما به بلوتوث داخلی گوشی هوشمندتان متصل نیست. اگر متصل است، لطفاً اتصال بلوتوث گوشی هوشمند خود را قطع کنید، زیرا اپلیکیشن به طور اتوماتیک دستگاهی را که قبلاً به بلوتوث سیستم متصل شده را مسدود می نماید.
  3. بلوتوث گوشی هوشمند خود را خاموش یا روشن کنید یا گوشی هوشمند خود را مجدداً ری استارت نمایید.
  • گوشی اندرویدی من بعد از خارج شدن از اپلیکیشن، اتصال خود را از ساعت هوشمند میبرو لایت 2 قطع می نماید:

از آنجا که این اپلیکیشن باید در پس زمینه به فعالیت بپردازد، بنابراین اتصال بلوتوث بین ساعت و گوشی هوشمند شما به طور اتوماتیک قطع نمی گردد. به طور کلی حافظه سیستم گوشی هوشمند اندرویدی شما به اجبار این اپلیکیشن را می بندد. تا زمانی که حالت صرفه جویی در انرژی گوشی فعال نگردد، این اتفاق نمی افتد.

  • ساعت هوشمند میبرو لایت 2 روشن نمی گردد:
  1. ساعت هوشمند خود را ری استارت کنید. برای انجام این کار، دکمه پاور ساعت را به مدت 10 ثانیه فشار دهید.
  2. ساعت هوشمند خود را به شارژر وصل کنید. ممکن است شارژ دستگاه شما تمام شده باشد و این کار باعث می گردد که ساعت شما روشن گردد.
  3. شارژر ساعت هوشمند شما خراب شده است. شارژر خود را به دقت آنالیز کنید که ایرادی نداشته باشد.
  4. سوکت شارژ ساعت هوشمند شما بسته شده است. ممکن است به دلایل مختلفی نظیر گرد و غبار و یا آلودگی های کوچک اتصال بین ساعت هوشمند و شارژر برقرار نگردد. برای این کار بهتر است سوکت ساعت هوشمند خود و بعلاوه سری های شارژر را با پارچه خشک تمیز کنید.
  5. پریز برق خراب است. این احتمال وجود دارد که پریز برق شما اشکال داشته باشد. برای اطمینان از این موضوع دستگاه دیگری را به این پریز متصل کنید.
  6. دکمه پاور کار نمی نماید. در این صورت باید به گارانتی ساعت مراجعه کنید.
  • ساعت هوشمند من هنگ است و لگ وباگ زیادی دارد:
  1. ابتدا دکمه پاور را به مدت 3 تا 5 ثانیه فشار دهید تا خاموش گردد، سپس همان دکمه را مجدداً فشار داده و نگه دارید تا ساعت روشن گردد.
  2. اگر پس از فشار طولانی دکمه پاور، ساعت روشن نشد، می توانید از شارژر مغناطیسی استاندارد و اصلی ساعت برای شارژ کردن استفاده کنید و ساعت هوشمند شما در هنگام شارژ به طور اتوماتیک ری استارت می گردد.
  • ساعت هوشمند میبرو لایت 2 تماس ها و پیغام های دریافتی را به من نشان نمی دهد:
  1. در ابتدا مطمئن شوید که حالت Do Not Distrub (مزاحم نشوید) ساعت فعال نیست. برای انجام این کار، به بخش تنظیمات ساعت (Setting) رفته و در پی گزینه Do Not Distrub باشید. اگر غربیلک این گزینه فعال است، باید آن را غیبرطرفال کنید. چرا که در این حالت هیچ نوتیفیکیشنی به ساعت شما ارسال نمی گردد.
  2. اگر حالت مزاحم نشوید روشن نیست، لطفاً غربیلک یادآوری تماس های دریافتی (incoming calls)، پیغام های متنی (text messages) و موارد دیگر را خاموش و روشن کنید.
  3. بلوتوث گوشی خود را قطع و سپس مجددا به ساعت متصل کنید و یا آن را ری استارت کنید.
  4. اگر راهکار های ذکر شده مشکل شما را حل نکرد، لطفاً به تنظیمات Settings-auxiliary اپلیکیشن بروید و دسترسی های لازم را به اپلیکیشن بدهید.
  • نمایشگر ساعت هوشمند میبرو لایت 2 سیاه شده است:
  1. آنالیز کنید که قابلیت نمایشگر همواره روشن ساعت شما روشن نباشد.
  2. ساعت هوشمند خود را کمی شارژ کنید تا بتوانید پس از شارژ شدن آن را ری استارت کنید.
  • برای ثبت نام در اپلیکیشن کد به وسیله ایمیل برای من ارسال نمی گردد:
  1. زمانی که نمی توانید در اپلیکیشن ثبت نام کنید و یا کد فعال سازی به وسیله ایمیل برای شما ارسال نمی گردد، باید دسترسی به اینترنت اپلیکیشن Mibro Fit را مورد آنالیز قرار دهید:

در گوشی های آیفون: به وسیله مسیر Setting، اپلیکیشن Mibro Fit و سپس بخش wireless data را بزنید.

در گوشی های اندرویدی: به وسیله مسیر Settings-Application Settings-Application Management و سپس اپلیکیشن Mibro Fit، این موضوع را آنالیز کنید.

بعد از انجام این کار، ایمیل خود را مجدداً آنالیز نموده تا کد فعال سازی را دریافت کنید. گاهی اوقات، کد تأیید به جای صندوق ورودی، به بخش Spam می رود. بنابراین بهتر است این بخش را نیز چک نمایید.

  • نمی توانم روی این ساعت هوشمند، زنگ هشدار تنظیم کنم:

ساعت هوشمند میبرو لایت 2 از قابلیت زنگ هشدار به صورت جداگانه پشتیبانی نمی نماید. کاربران باید اپلیکیشن Mibro Fit را دانلود کنند و به ساعت متصل شوند و زنگ ساعت را در این اپلیکیشن تنظیم کنند. با انجام این کار، اپلیکیشن با ساعت هوشمند شما همگام سازی می گردد و زنگ هشدار را از ساعت خواهید شنید.

  • هنگامی که مچ دستم را بلند می کنم، نمایشگر ساعت روشن نمی گردد:
  1. آنالیز کنید که قابلیت Raise to wake ساعت هوشمند شما فعال است یا نه.
  2. آنالیز کنید که قابلیت Do Not Distrub ساعت هوشمند فعال نباشد.
  3. توجه کنید که اگر در حالت درازکش باشید، ساعت هوشمند میبرو لایت 2 نمی تواند بلند شدن مچ دست شما را تشخیص دهد و به همین علت نمایشگر ساعت شما روشن نمی گردد.
  4. زاویه بالا بردن مچ یا چرخاندن مچ نباید خیلی زیاد باشد، سنسور در این حالت تشخیص می دهد که مچ به سمت پایین است، بنابراین صفحه نمایش روشن نخواهد شد.
  • چرا در بعضی اوقات تنظیم زمان ساعت به هم می ریزد:

وقتی ساعت هوشمند میبرو لایت 2 شارژ باتری اش تمام گردد، اتصال آن از گوشی هوشمند شما متوقف خواهد شد و پس از شارژ شدن مجدد، ممکن است تنظیمات زمان آن تغییر یابد. برای برطرف این مشکل کافی است ساعت را به اپلیکیشن متصل کنید تا زمان به صورت دقیق تنظیم گردد.

سخن پایانی

در مطلب نحوه راه اندازی ساعت هوشمند میبرو لایت 2 را به صورت قدم به قدم آنالیز کردیم و در ادامه نیز به آنالیز مسائل متعدد این ساعت به همراه راهکارهای احتمالی آن پرداختیم تا اگر از کاربران این ساعت هوشمند هستید، از این مقاله به برترین شکل ممکن برای برطرف مسائل احتمالی ساعت هوشمند خود استفاده کنید.

نظر شما در خصوص ساعت هوشمند میبرو لایت 2 چیست؟ به نظر شما آیا این ساعت هوشمند با توجه به امکاناتی که به شما ارائه می دهد، ارزش خرید دارد؟ لطفاً نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در این زمینه با ما و سایر کاربران خبرنگاران در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 تیر 1402 بروزرسانی: 15 تیر 1402 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8269

به "راهنمای راه اندازی اولیه و برطرف مسائل ساعت هوشمند میبرو لایت 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای راه اندازی اولیه و برطرف مسائل ساعت هوشمند میبرو لایت 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید