رایزنی میشل عون و سعد الحریری درباره تشکیل دولت جدید لبنان

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجمهوریه، قرار است میشل عون رئیس جمهور لبنان و سعد الحریری نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه جدید این کشور عصر امروز چهارشنبه با یکدیگر ملاقات نمایند.

رایزنی میشل عون و سعد الحریری درباره تشکیل دولت جدید لبنان

بر اساس این گزارش، قرار است دو طرف در جریان ملاقات مذکور، با یکدیگر در مورد آخرین تحولات مربوط به تشکیل کابینه جدید بحث و گفتگو نمایند. در همین حال، گفته می گردد که ملاقات عصر امروز حریری و عون در مورد مسأله تشکیل کابینه سرنوشت ساز خواهد بود.

این در حالی است که گفته می گردد فرانسوی ها در موضوع تشکیل کابینه جدید لبنان مداخله می نمایند. در همین ارتباط، وفیق ابراهیم تحلیلگر سیاسی لبنان گفته است که آمریکایی ها و فرانسوی ها شروطی را برای سعد الحریری نخست وزیر مکلف لبنان در راستای کنار گذاشتن حزب الله از کابینه معین نموده اند.

منابع مطلع به الجمهوریه گفته اند که علت اصلی و اساسی تأخیر در فرایند تشکیل کابینه شرط و شروطی است که بعضی گروه های سیاسی مطرح نموده اند؛ شروطی که غالباً اجرایی ساختن آنها در صحنه عمل، محال است.

رایزنی های سیاسی در لبنان برای تشکیل دولت جدید در حالی ادامه دارد که واشنگتن و پاریس همچنان قصد ندارند از مداخلات خود برای تأثیرگذاری بر فرایند تشکیل کابینه دست بکشند. تا به امروز گزارش های متعددی در مورد دخالت های خارجی در این زمینه منتشر شده است.

آمریکایی ها و فرانسوی ها به دنبال آن هستند که در فرایند کابینه و به ویژه در مورد وزارتخانه های کلیدی نظیر اقتصاد، انرژی و … مشورت های جدی با آنها صورت پذیرد. به طور کلی، هدف اصلی از دخالت های خارجی در راستا تشکیل کابینه جدید لبنان فراهم کردن زمینه جهت تشکیل دولتِ بدون حزب الله است.

سران واشنگتن و پاریس شروطی را برای سعد الحریری، نخست وزیر مکلف لبنان در راستای کنار گذاشتن حزب الله از کابینه معین نموده اند. علیرغم اینکه خودِ سعد الحریری نیز تمایل به تشکیل دولت بدون حزب الله را دارد اما تا به امروز نتوانسته است به خواسته واشنگتن و پاریس جامه عمل بپوشاند.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6054

به "رایزنی میشل عون و سعد الحریری درباره تشکیل دولت جدید لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی میشل عون و سعد الحریری درباره تشکیل دولت جدید لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید