رشد گردشگری ایران منفی 72 درصد شد

به گزارش پرسینا بلاگ، بر اساس آمار و ارقام منتشرشده از سوی سازمان جهانی گردشگری، متوسط رشد صنعت گردشگری ایران در هشت ماه نخست سال 2020 به منفی 72درصد رسیده است.

رشد گردشگری ایران منفی 72 درصد شد

به گزارش ایسنا، بحران دنیای شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری بین المللی را با پرچالش ترین سال ممکن روبه رو نموده و فرایند افزایشی آمار مبتلایان در بیشتر نقاط دنیا و محدویت های سفر ناشی از آن موجب شده این صنعت پرسود و تاثیرگذار در اقتصاد دنیای در هشت ماه نخست سال 2020 با متوسط رشد منفی 70درصد در سطح دنیا همراه گردد.

طبق اعلام سازمان دنیای گردشگری (WTO)، در ماه ژانویه که همزمان با شروع بحران کرونا بود، گردشگری دنیا تنها رشد منفی یک درصد را در مقایسه با سال گذشته آن به ثبت رساند، اما به تدریج سایه کرونا بر گردشگری دنیا سنگین تر شده و در ماه فوریه و مارس این سیر نزولی به منفی 16 و منفی 65درصد می رسد و در ماه های آوریل و می نیز رکورد رشد منفی 97درصدی ثبت شده است. صنعت گردشگری بین الملل در ماه های ژوئن، جولای و اوت نیز به ترتیب رشد منفی 91، 81 و 79درصد را نشان می دهد.

صنعت گردشگری ایران نیز تحت تاثیر این بحران دنیای با شرایط سخت مشابهی دست و پنجه نرم می نماید و بر اساس آمار منتشرشده، متوسط رشد این صنعت در ایران طی هشت ماه نخست امسال میلادی، منفی 72درصد برآورده شده است.

در سه ماه نخست 2020 (ژانویه، فوریه، مارس)، گردشگری ایران به ترتیب رشد منفی 90، 92 و 94 درصد را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن ثبت نموده و این رشد منفی در ماه آوریل و می با منفی 96 و 97 درصد به اوج خود می رسد. در ماه ژوئن نیز منفی 84 درصد ثبت می گردد. اما نکته جالب توجه در آمار منتشرشده از سوی سازمان دنیای شیب تند بهبود شرایط گردشگری ایران در دو ماه اخیر است به طوری که این رشد در جولای و اوت به منفی 35 درصد رسیده است.

مقایسه نمودار های شرایط گردشگری دنیای و ایران حاکی از آن است که رشد منفی ورود گردشگران بین المللی به ایران در دو ماه گذشته با شیب تندتری در مقایسه با مقیاس دنیای رو به بهبود است و باید منتظر ماند و دید چه آینده ای در انتظار ویروس کرونا، ساکنان دنیا و صنعت گردشگری در ماه های آینده خواهد بود.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5854

به "رشد گردشگری ایران منفی 72 درصد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد گردشگری ایران منفی 72 درصد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید