روزی روزگاری شهرک غرب

به گزارش پرسینا بلاگ، زهرا کریمی ـ خبرنگار: برخی از محله های تهران در زمان پهلوی دوم شکل گرفته و نقشه شهرسازی این محله ها براساس الگوی شهرسازی محله های برخی از شهرهای کشورهای غربی است.

روزی روزگاری شهرک غرب

محله شهرک غرب امروزی یا محله ایوانک سابق نیز نمونه ای از همین محله های تهران است. محله ایوانک در زمان پهلوی دوم در دو فاز 4 و 5 ساخته شد. به گفته قدیمی های محل این بخش از تهران با استانداردهای روز جهان طراحی شده و هنوز هم یکی از محله های پرطرفدار تهران برای زندگی است چون محله ای استاندارد است.

ساناز افتخارزاده دبیر شورایاری محله ایوانک و از اهالی قدیمی این محله می گوید: برای ساخت شهرک غرب یا ایوانک 3 نقشه ساخت وساز طراحی شد. ساخت بافت مسکونی به صورت سازمانی در 4 طبقه و با در نظر دریافت فضای سبز و دسترسی محلی، بخش دوم بافتی مسکونی و ویلایی با حیاط های بزرگ و بخش سوم شامل برج و ساختمان های بلند مرتبه و بخش اداری و تجاری بود.

افتخارزاده ادامه می دهد: طراحی خاص این محله آن را از سایر محله های تهران متمایز کرده چون در طرح تفصیلی تهران به عنوان بافت ارزشمند معاصر شناخته شده و تنها محله ای است که بافت ارزشمند معاصر دارد و تراکم فروشی در آن انجام نمی شود.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1909

به "روزی روزگاری شهرک غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزی روزگاری شهرک غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید