سازمان ملل: بیش از 100 هزار نفر در شمال سوریه بی خانمان شدند

به گزارش پرسینا بلاگ، برنامه جهانی غذا، شاخه یاری غذایی سازمان ملل خاطرنشان کرد، با تشدید خشونت ها در شمال سوریه ناشی از عملیات ترکیه، بیش از 100 هزار نفر بی خانمان شده اند.

سازمان ملل: بیش از 100 هزار نفر در شمال سوریه بی خانمان شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در چهارمین روز شروع عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق، یکی از نهادهای بین المللی امدادی وابسته به سازمان ملل آماری از تعداد بی خانمان های ناشی از درگیری ها در این منطقه منتشر نموده است.

بنا بر نوشته رویترز، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل امروز (شنبه) گفت، در نتیجه خشونت های اخیر در شهرهای رأس العین (استان حسکه) و تل ابیض (استان رقه) سوریه بیش از 100 هزار نفر آواره و بی خانمان شده اند.

این نهاد امدادی درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه ابراز نگرانی کرد و البته اعلام نموده که در همکاری با شرکای خود در حال ارائه یاری های انسان محبت آمیز به ساکنان شمال شرقی سوریه است.

بنا بر اعلام برنامه جهانی غذا، این نهاد در حال ارائه یاری های غذایی به حدود 580 هزار نفر از مردم ساکن شمال شرق سوریه است؛ منطقه ای که در حال حاضر کنترل آن در دست گروه های کُرد واقع شده است.

اطلاع رسانی این نهاد امدادی بین المللی درباره تحولات مناطق شمالی و شرقی سوریه در شرایطی انجام شده که دولت ترکیه مدعی تصرف مرکز شهر رأس العین شده است.

طبق ادعای وزارت دفاع ترکیه، که نظامیان این کشور به همراه عناصر مسلح گروهک موسوم به ارتش آزاد توانستند مرکز شهر رأس العین را به تصرف دربیاورند اما شبه نظامیان کُرد این ادعا را رد نموده اند.

رئیس جمهور ترکیه چهارشنبه (17 شهریور) شروع عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه را گفت؛ عملیاتی که به ادعای او ماموریتش ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی ترکیه است (جزئیات بیشتر).

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1889

به "سازمان ملل: بیش از 100 هزار نفر در شمال سوریه بی خانمان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: بیش از 100 هزار نفر در شمال سوریه بی خانمان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید