سرانه فضای سبز در تبریز بیش از 15 متر مربع است

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس کمیسیون معماری و شهرشازی شورای شهر تبریز گفت: با اینکه شهر تبریز 2800 هکتار بافت فضای سبز شهری دارد و بالای 15 متر مربع سرانه فضای سبز داریم که بالاتر از شهرهایی مثل اصفهان وشیراز است ولی آنطور که باید این فضای سبز خود را نشان نمی دهد و نیازمند تراکم زایی در این حوزه هستیم.

سرانه فضای سبز در تبریز بیش از 15 متر مربع است

فریدون بابایی اقدم در بازدید از پروژه های فضای سبز شهری و شروع فاز اول طرح کاشت یک میلیون اصله نهال با اعلام مطلب فوق اضافه کرد: مدیریت شهری و شورای شهر در کنار سازمان سیما و منظرو سازمان پارکها و فضای سبز، سال جاری همت نموده و دست در دست هم دادند تا دو میلیون درخت و درختچه توسط مناطق خریداری شود و در بازدیدی که امروز از مناطق دهگانه شهرداری تبریز داشتیم، این درخت ها و درختچه ها تهیه شده است و همانطور که برنامه شهرداری است نسبت به اضافه کردن تراکم درخت در سطح شهر تبریز اقدام می کنیم.

وی با اشاره به شعار سال 99 شهرداری تبریز مبنی بر توسعه پایدار فضای سبز شهری اظهار داشت: همانطور که سال گذشته به همشهریان عزیز قول داده بودیم، سال 99 سال فضای سبز شهری تبریز نام گرفته است و بایستی اثرات این نامگذاری نیز برای شهروندان مشهود باشد و در این رابطه اولین کاری که انجام دادیم تصویب 500 میلیارد تومان برای تملک باغات تبریز است.

بابایی اقدم، دغدغه و نگرانی های شهروندان مبنی بر تخریب باغات تبریز را کاملا به حق دانست و مطرح کرد: یکی از مهم ترین اقداماتی که می توانیم در حوزه فضای سبز شهری تبریز انجام دهیم، تملک باغات تبریز شناسنامه دار تبریز است که تبدیل به دغدغه تبریز دوستان گشته و نگرانی هایی مبنی بر اینکه این باغات نیز به سرنوشت باغات سابق تبریز دچار شده و به مرور زمان تخریب شود، وجود دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل همتی که سازمان سیما و منظر شهرداری انجام داده این است که اطلاعات این باغات را درآورده و به اداره املاک شهرداری فرستاده اند تا پیگیر تملک این باغات باشند و به هر حال در داخل این باغات نیز مشکلاتی وجود دارد و برای احیاء آنها باید کوشش کنیم.

رئیس کمسیون معماری و شهرسازی شورا در ادامه یادآور شد: در کنار این طرح تملک باغات، در خود شهر نیز قول های خوبی مبنی بر کاشت یک میلیون درختچه و یک میلیون درخت در سطح شهر داده شده است که با کاشت این حجم از درخت در سطح شهر، میزان تراکت بافت فضای سبز شهری بالا می رود.

وی با اشاره به طرح کمربند سبز شهری تبریز تأکید کرد: یکی دیگر از اقدامات خوب مدیریت شهری در حوزه فضای سبز، بحث کمربند سبز اتوبان های شهید کسایی و پاسداران است که توسط مناطق 2 و 3 اجرایی شده و در دیگر مناطق نیز در جلسات و بازدیدی که داشتیم، منجر به انعقاد قرارداد شده است.

وی اضافه کرد: مفهوم و خروجی تمام این اقدامات این است که می خواهیم شاهد احیای دوباره باغ شهر تبریز باشیم.

بابایی اقدم شرایط آسیب های اجتماعی در باغ گلستان را زیبنده تبریز نداست و اظهار داشت: دغددغه ای که در رابطه با باغ گلستان مطرح است، این است که خانواده ها متأسفانه امکان استفاده از این ظرفیت تفریحی را ندارند و خواهشی که از سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری تبریز داشتیم این بود که در این زمینه نیز کاری انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، وی اظهار داشت: آسیب های اجتماعی که در این باغ مشاهده می شوند، وجهه خوبی ندارند و در شأن شهرمان نیست و امیدواریم همچون گذشته در احیای این باغ و در اختیار گذاشتن آن در خدمت شهروندان، بتوانیم رضایت شهروندان عزیز را از مدیریت شهری جلب کنیم.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4270

به "سرانه فضای سبز در تبریز بیش از 15 متر مربع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانه فضای سبز در تبریز بیش از 15 متر مربع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید