سه شنبه 7 خرداد ، واکنش مثبت بورس های آسیایی به انتخابات اروپا

به گزارش پرسینا بلاگ، در روزی که بورس های آمریکا و اروپا تعطیل بودند، بورس های آسیایی جهت صعودی را از سر گرفتند.

سه شنبه 7 خرداد ، واکنش مثبت بورس های آسیایی به انتخابات اروپا

ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: عملکرد خوب دیروز بورس های اروپایی و نتایج نسبتاً امیدوارنماینده نتایج انتخابات مجلس اروپا باعث شد تا بورس های آسیایی امروز روز خوبی را سپری نمایند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ژاپن از تمایلش برای حل و فصل سریع مسائل تجاری با ژاپن اطلاع داد و از وعده توکیو برای افزایش واردات کالا از آمریکا اطلاع داد. پایگاه خبری اوکازان ژاپن در گزارشی نوشت: امروز بورس توکیو در محدوده حمایتی قدرتمندی واقع شده است و دیدار ترامپ از ژاپن باعث تقویت صندلی شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن خواهد شد که خبر خوبی برای بازار است.

در روزی که بورس های لندن و نیویورک به دلیل تعطیلات عمومی بسته بودند، شاخص نیکی 225 بورس توکیو با 0.4 درصد افزایش در سطح 21 هزار و 276.46 واحد تا انتها معاملات اولیه نهاده شد. خبر مثبت دیگر مربوط به تصمیم شرکت چینی علی بابا برای سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری جدید در هنگ کنگ بود که باعث شد شاخص هانگ سنگ بورس هنگ کنگ با 0.3 درصد افزایش به 27 هزار و 377.76 واحد و شاخص شانگهای کامپوزیت بورس چین با 0.6 درصد افزایش به 2910.4 واحد برسند.

جفری هالی، کارشناس ارشد بازار در مؤسسه اواندا گفت: خبر هیجان آوری برای هنگ کنگ و شاید نشانه ای از این که شرکت های چینی به دنبال تأمین اقتصادی داخلی خواهند رفت تا اینکه بیش از پیش به منابع اقتصادی نامطمئن آمریکایی تکیه نمایند.

در دیگر مناطق، شاخص بورس سئول کره جنوبی 0.1 درصد و شاخص بورس سنگاپور 0.4 درصد بالا رفتند. در مالزی، استرالیا، نیوزلند و فیلیپین نیز شاخص ها صعودی بودند. در پیش بودن طوفان های موسمی در اقیانوس آرام و افزایش تقاضا برای خرید احتیاطی نفت باعث شد تا هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 53 سنت افزایش به 59.16 دلار برسد.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 582

به "سه شنبه 7 خرداد ، واکنش مثبت بورس های آسیایی به انتخابات اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه شنبه 7 خرداد ، واکنش مثبت بورس های آسیایی به انتخابات اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید