شیوه انتخاب دانشجوی نمونه تغییر کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: آیین نامه بازنگری شده انتخاب دانشجوی نمونه به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده و ثبت نام دانشجویان متقاضی از 20 مهرماه در سامانه مربوط شروع می گردد و تا 4 آبان ادامه دارد.

شیوه انتخاب دانشجوی نمونه تغییر کرد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزای فارس به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: از دهه سوم مهر ماه تمام دانشجویان دانشگاه های دولتی، غیر انتفاعی و پژوهشگاه های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین دانشگاه های، پیغام نور و فرهنگیان که متقاضی ثبت نام در بیست و هشتمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه می توانند با مراجعه به سایت www.portal.saorg.ir نسبت به ثبت نام در این جشنواره اقدام نمایند.

وی اضافه نمود: جشنواره سال 98 بیست و هشتمین دوره رقابت میان متقاضیان این جشنواره ها است و براساس زمان بندی های پیش بینی شده در هفته سوم مهرماه شروع و در خاتمه همین سال با برگزاری مراسم تجلیل به خاتمه می رسد.

صدیقی گفت: همانند سال های گذشته کلیه مراحل ثبت نام و مرحله داوری دانشگاهی و داوری مرحله کشوری در سامانه الکترونیکی انجام می پذیرد و فرایند داوری جشنواره دانشجوی نمونه در دو مرحله دانشگاهی و کشوری صورت می گیرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در مرحله نخست انتخاب دانشجویان نمونه، دانشجویان متقاضی در سطح دانشگاه به رقابت می پردازند و آن دسته از دانشجویانی که برترین امتیازات را بر اساس آیین نامه و صرف نظر از حد نصاب های آن کسب نموده اند به عنوان برگزیدگان دانشگاهی مورد تقدیر دانشگاه قرار می گیرند و آن تعداد از متقاضیان که شرایط معرفی به مرحله دوم را کسب نموده اند به دبیرخانه مرکزی معرفی می شوند.

وی اضافه نمود: مرحله دوم جشنواره دانشجوی نمونه در سطح دانشگاه های تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پنج گروه علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و دامپزشکی، هنر در مقاطع مختلف انجام می گردد که پس از ارزیابی داوران کشوری در نهایت دانشجویان نمونه کشوری انتخاب و معرفی می شوند.

صدیقی گفت: در سال 97 ثبت درخواست دانشجویان دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سامانه های مجزا صورت پذیرفت و کلیه متقاضیان در وزارت علوم درخواست خود را در سامانه سجاد در بخش دانشجوی نمونه تکمیل کردند که در نهایت پس از طی مراحل دانشگاهی و کشوری 27 نفر بعنوان برگزیدگان مرحله کشوری با حضور معاون اول ریاست جمهوری مورد تقدیر نهاده شدند.

چرا شیوه انتخاب دانشجوی نمونه تغییر کرد؟

وی اضافه نمود: یکی از اقدامات اجرا شده در مورد جشنواره دانشجوی نمونه این است که در سال گذشته بعد از اتمام جشنواره و برگزاری مراسم طی هماهنگی های اجرا شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آسیب شناسی جشنواره طی شش دوره گذشته (از سال 92 الی 97) و با توجه به آنالیز های اجرا شده، شورای سیاست گذاری جشنواره به این نتیجه رسید که بعضی اصلاحات در آیین نامه الزامی است و به همین دلیل تیم تحقیقاتی در این راستا تشکیل شد و آیین نامه و شیوه نامه مورد آنالیز و اصلاحات نهاده شد و هم اکنون آیین نامه با امضای دو وزارت به تمام دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی ابلاغ شده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید نمود: متقاضیان در سال جدید باید علاوه بر بخش های آموزش، پژوهش و فرهنگی در بخش فناوری نیز خود را مورد ارزیابی قرار دهند و یکی از مهمترین تغییرات آئین نامه اضافه شدن این بخش و تغییرات در نمرات اضافه نموده است؛ همچنین توجه به سنوات تحصیلی برای شرکت در رقابت از شروط آئین نامه جدید است و بعضی تغییرات فرعی نیز اجرا شده است.

شیوه نامه جشنواره نیز تغییراتی به دنبال داشته است که ضروری است تمام متقاضیان در جشنواره سال 98 ضمن مطالعه دقیق آئین نامه و شیوه نامه جدید نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه سجاد به نشانی www.portal.saorg.ir در تاریخ ذکر شده اقدام نمایند.

انتهای پیغام/

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1614

به "شیوه انتخاب دانشجوی نمونه تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه انتخاب دانشجوی نمونه تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید