صادرات بیش از 3میلیارد عسل از خمین به خارج از کشور

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین گفت: با توجه به ظرفیت بالای خمین در تولید عسل مرغوب از لحاظ کمیت و کیفیت، مقدار ارزش ریالی معادل 3 میلیارد ریال به کشورهای مالزی و عراق صادرشد.

صادرات بیش از 3میلیارد عسل از خمین به خارج از کشور

احمدرضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در خمین، با اشاره به حجم عسل صادراتی به این کشورها اظهار کرد: خوشبختانه شهرستان خمین از نظر تولید عسل مطلوب در رتبه نخست مرکزی قرار گرفته است و با صادرات 38 تن عسل درجه یک مهر تاییدی بر این مطلب است.

وی اضافه نمود: با توجه به میزان عسل تولیدی در این شهرستان به منظور مصرف داخلی و همین طور بحث صادراتی 187 نفر در حرفه زنبورداری مشغول به کار هستند.

جعفری بیماری ها استفاده شده است و مهمترین خاصیت آن ضد میکروب بودن عسل است و در حالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب ها باشد، ولیکن میکروب ها در برابر عسل نابود شده و اجساد آنها نیز به مرور از بین می رود چراکه عسل حاوی آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز است و در گذشته نیز از این خاصیت عسل در جهت از بین بردن پینه های دست و پا استفاده می شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین شرح داد: واحدهای بسته بندی برای جمع آوری، فرآوری و بسته بندی عسل تولیدی زنبورستان ها در شرایط بهداشتی و مناسب برای عرضه به بازارهای داخلی و خارجی در این شهرستان احداث شده است.

جعفری اضافه نمود: با احداث و راه اندازی 9 کارگاه فرآوری و تهیه عسل زمینه اشتغال زایی برای 70 نفر به طور مستقیم در این شهرستان فراهم می گردد.

وی با اشاره به مقدار عسل برداشتی در سال گذشته گفت: در سال گذشته 155تن عسل از 25 هزار و 189 کلنی زنبور عسل در خمین استحصال شد.

ق

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1978

به "صادرات بیش از 3میلیارد عسل از خمین به خارج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات بیش از 3میلیارد عسل از خمین به خارج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید