فغانی: فوتبال و داوری ما با هم سنخیت دارند، امیدوارم کار خوبی که رفعتی شروع کرد ادامه پیدا کند

به گزارش پرسینا بلاگ، علیرضا فغانی، داور بین المللی فوتبال ایران معتقد است که فوتبال و داوری ایران با هم سنخیت و همخوانی دارند.

فغانی: فوتبال و داوری ما با هم سنخیت دارند، امیدوارم کار خوبی که رفعتی شروع کرد ادامه پیدا کند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران, علیرضا فغانی در حاشیه کلاس توجیهی داوران فوتبال گفت: خوشحالم که دوره ای چهار روزه برای سیستم VAR برگزار گردید و با حضور سوبخیدین این جلسه خیلی خوب بود. جلسه ای هم که امروز برگزار می گردد، جلسه ای سالانه برای توجیه و هماهنگی داوران است.

وی در خصوص اینکه اسپانسر داوران هم تغییر نموده است و آیا این تغییر یاری خواهد نمود تا داوران هم شرایط و درآمد بهتری داشته باشند، گفت: معمولاً اوایل حضور اسپانسرها، پولی پرداخت می گردد که در بخش آموزش و هزینه داوران این پول را هزینه می نمایند. با این حال مهم نیست که اسپانسر داوران چه کسی باشد، همین که لباس خوبی برای داوران فراهم شده، مراسمی شکیل برگزار گردیده است و به جامعه داوری احترام گذاشته اند، فکر می کنم اتفاق خوبی است.

داور بین المللی فوتبال کشورمان در واکنش به این مسئله که داوران فصل پرحاشیه ای را پشت سر گذاشتند و آیا در فصل جدید شرایط بهتر خواهد شد یا نه، گفت: به نظرم اصول داوری فرق ننموده است. ما هم چه از نظر فوتبالی و چه از نظر داوری خیلی فرق ننموده ایم، اما هر سال می گویند فصل قبل خیلی خوب نبوده است. به نظرم همه چیز ما با هم دیگر همخوانی دارد و فوتبال و داوری ما با هم سنخیت دارند.

فغانی درباره بحث VAR در لیگ برتر فوتبال ایران و زمان راه اندازی آن گفت: در این خصوص باید از مدیران بپرسید، اما سیستم یاری داور ویدئویی را ما در جام جهانی هم تجربه کردیم که به نظرم خیلی به قضاوت داوران یاری می نماید. درباره زمان راه اندازی این سیستم هم من چیزی نمی دانم. این را باید از مسئول مربوطه آن بپرسید. ما برای راه اندازی این سیستم کار را شروع نموده ایم و مراحلی هم پیش رفته است.

وی راجع به اینکه تیم ها فصل گذشته اعتراض زیادی به قضاوت ها داشتند و آیا با راه اندازی سیستم VAR مقابل اعتراض تیم ها گرفته می گردد یا نه، اعلام نمود: VAR ضمانت نمی نماید که تیمی اعتراض کند یا نه و ضمانتی هم نیست که اشتباه داوری نباشد. VAR فقط یاری می نماید که اشتباهات کمتر گردد و به قضاوت داوران یاری خواهد نمود.

داور بین المللی کشورمان در واکنش به این مسئله که اگر VAR در این فصل راه اندازی نگردد چه برنامه ای از سوی کمیته داوران وجود خواهد داشت تا اشتباهات داوری کمتر گردد، گفت: این بحث مدیریتی است و من در جایگاهی نیستم که در این خصوص صحبت کنم. فقط به عنوان یک داور موظفم اگر من را برای مسابقه ای انتخاب کردند، قضاوت کنم. امیدوارم کار خوبی که آقای رفعتی فصل گذشته شروع نموده بود و داوران به صورت ماهیانه دور هم جمع می شدند و قضاوت ها آنالیز می شد، ادامه پیدا کند.

فغانی درباره احتمال افزایش دستمزد داوران با تغییر اسپانسر گفت: بعید می دانم. دستمزد داوران سال گذشته افزایش داشت که از 600، 700 هزار تومان به 900 هزار تومان رسید.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 931

به "فغانی: فوتبال و داوری ما با هم سنخیت دارند، امیدوارم کار خوبی که رفعتی شروع کرد ادامه پیدا کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فغانی: فوتبال و داوری ما با هم سنخیت دارند، امیدوارم کار خوبی که رفعتی شروع کرد ادامه پیدا کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید