قیمت نفت افت کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روز پنج شنبه تقویت دلار بر کاهش غیرمنتظره ذخایر انبارهای نفت، که عامل تقویت بازار بود، سایه افکند و قیمت های نفت افت کرد.

قیمت نفت افت کرد

قیمت نفت خام برنت در ساعت 17:30 به وقت تهران با 11 سنت کاهش نسبت به قیمت بسته شده دیروز به 65.31 دلار به ازای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی آی، 24 سنت پایین آمد و به 61.44 دلار برای هر بشکه رسید.

روز پنج شنبه دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم دنیا به بالاترین مقدار یک هفته ای خود رسید. این اتفاق پس از این روی داد که انتشار صورتجلسه دیدار سیاست گذاری فدرال رزرو در ماه ژانویه نشان داد که سیاست گذاران این بانک برای بالا بردن نرخ بهره از همواره مطمئن تر هستند.

درحالی که دلار در حال قدرت دریافت است، قیمت نفت پس از این که در ماه ژانویه به بالای 70 دلار رسید، نزدیک به 10 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

در چند هفته اخیر پیوستگی بین قیمت نفت و دلار تقویت شده است و با شدت دریافت انتظارات از سرعت بیشتر در افزایش نرخ بهره، هر روز سرمایه گذران بیشتری به فروش سایر دارایی های خود و خرید ارز آمریکا روی می آورند.

موسسه سوخت آمریکا در روز چهارشنبه به وقت این کشور گزارش داد که ذخایر انبارهای نفت آمریکا در هفته منتهی به 16 فوریه به طور غیرمنتظره ای کاهش یافته است و با افتی 907000 بشکه ای به 420.3 میلیون بشکه رسیده است.

اما بالا بودن قیمت دلار باعث می گردد قیمت سوخت برای کشورهایی که بهای واردات خود را با ارزهای غیر از دلار پرداخت می نمایند، بالا برود و پتانسیل کاهش میزان تقاضا به وجود بیاید.

معمولا این موقع از سال که پالایشگاه ها میزان نفت خام ورودی خود را کاهش می دهند تا عملیات تعمیر و نگهداری را انجام دهند، ذخایر نفت خام بالا می رود اما مسدود شدن سیستم خط لوله انتقال نفت خام کانادا به آمریکا باعث شده است واردات آمریکا کاهش یافته و میزان ذخایر هم کمتر گردد.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2091

به "قیمت نفت افت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت افت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید