مجری - بازیگرها؛ انتخابی مناسب است یا خیر؟

به گزارش پرسینا بلاگ، روزنامه هفت صبح - مرجان فاطمی: موج جدید حضور مجری - بازیگر در تلویزیون به راه افتاده و بعد از پایان ماه صفر هم بر تعداد آن ها افزوده می شود. محمدرضا علیمردانی و بهنام تشکر چند وقتی است اجرای برنامه های چهل تیکه و مافیا را در شبکه نسیم و سلامت شروع کرده اند.

مجری - بازیگرها؛ انتخابی مناسب است یا خیر؟

تا چند وقت دیگر کامبیز دیرباز و مهران غفوریان و محمد نادری هم با دست فرمون و اعجوبه ها و بی کرایه به این گروه اضافه می شوند. کماکان این سؤال مطرح است که آیا بازیگران می توانند مجریان پیروزی برای یک برنامه باشند؟ یا اینکه بدون در نظر دریافت شرایط، صرفاً به منظور افزایش میزان مخاطبان برنامه انتخاب می شوند؟

پیروزیت بازیگران در اجرا؟

در دور اول حضور مجری - بازیگران در تلویزیون با بازیگرانی روبرو بودیم که در جایگاه خودشان، حرفی برای گفتن داشتند و به اصطلاح سلبریتی بودند. رامبد جوان، مهران مدیری، محمدرضا گلزار، پژمان بازغی، سروش صحت، اکبر عبدی و ... در این دوره به عنوان مجری مقابل دوربین رفتند و جز چند نمونه انگشت شمار، پیروزیت زیادی هم به دست آوردند.

آیا فقط با تکیه بر پیروزیت بازیگرانی مثل جوان و مدیری و گلزار و صحت می توان گفت بازیگران، مجریان پیروزی هستند؟ طبیعتاً پاسخ خیر است، چون در همین دوره هم بازیگرانی مثل حمید گودرزی، دانیال عبادی و ... بودند که نه تنها اجرای قابل قبولی نداشتند که با انتقاد های زیادی هم روبه رو شدند. به نظر می رسد در انتخاب یک بازیگر به عنوان مجری، عوامل مختلفی دخیل است.

وضعیت اجرای علیمردانی و تشکر

در حال حاضر محمدرضا علیمردانی و بهنام تشکر، دو برنامه چهل تیکه و مافیا را اجرا می کنند. آیا اجرای این بازیگران توانسته است تغییری در میزان مخاطبان این برنامه ها داشته باشد؟ چهل تیکه جزء برنامه های خاطره انگیز پیروز شبکه نسیم بود و الهه پرسون، مجری این برنامه به خوبی توانسته بود از پس اجرای آن بربیاید و مخاطبان ثابتی برای آن دست وپا کند.

طبیعتاً اگر در فصل جدید هم پرسون به عنوان مجری انتخاب می شد، برنامه پرمخاطب می شد. در فصل جدید همان طور که می دانید این مهمان های برنامه هستند که با مرور خاطرات شان فضای جذابی ایجاد می کنند و علیمردانی، به عنوان مجری، آورده ای برای برنامه ندارد.

چهل تیکه جدید به اندازه کافی جذابیت دارد و استفاده از یک بازیگر به عنوان مجری، تغییری در این پیروزیت ایجاد نکرده است. درباره مافیا وضعیت کاملاً متفاوت است.

همان طور که پیش تر هم نوشتیم مافیا برای کسانی که آن را بازی می کنند، جذاب است و تماشای آن از تلویزیون، آن طور که باید هیجانی ندارد. برای همین هم حضور بهنام تشکر، کمک خاصی به بالا رفتن جذابیت آن نکرده است. طبیعتاً هر مجری دیگری هم جای تشکر بود وضعیت تغییری نمی کرد. چند وقتی است مافیا از شبکه سلامت پخش می شود، اما هنوز برخی اطلاعی از آن ندارند.

دیرباز و دست فرمون

درباره اینکه آیا مهران غفوریان و محمد نادری و کامبیز دیرباز می توانند مجریان پیروزی باشند یا خیر هنوز نمی توانیم اظهارنظر کنیم. فعلاً درباره جنس برنامه ها و هدفی که دنبال می کنند، اطلاعات خیلی زیادی نداریم، اما با توجه به آنچه شنیده ایم شاید بتوانیم تا حدودی این مسئله را پیش بینی کنیم.

کامبیز دیرباز قرار است مجری مسابقه دست فرمون باشد؛ مسابقه ای در حوزه رانندگی که علاقه مندان به اتومبیلرانی را وارد رقابت می کند. از آنجایی که دیرباز شخصاً علاقه زیادی به موتورسواری و رانندگی دارد، دست کم این مسئله می توانند دلیلی برای حضورش در این مسابقه باشد.

البته علاقه صرف، برای اجرا کافی نیست و امیدواریم اشتباهی که دانیال عبادی در زمان اجرای هفت در سه مرتکب شد مجدداً تکرار نشود.

غفوریان و اعجوبه ها

از همین حالا می توانیم به جذابیت مسابقه اعجوبه ها اطمینان داشته باشیم. به هرحال مسابقه ای که برای استعدادسنجی بچه ها در نظر گرفته شود به خودی خودش جذاب است و زیاد فرقی نمی کند چه کسی آن را اجرا کند. حالا برای اجرای این مسابقه جذاب از مهران غفوریان دعوت به همکاری شده.

در صورتی که جذابیت اجرای غفوریان هم راستا با بستر برنامه باشد، می توانیم امیدوار باشیم با یک مسابقه متفاوت و جذاب روبه رو خواهیم بود، چون به هرحال اجرای یک مسابقه بچه هاه تبحر زیادی می خواهد و از عهده هر کسی ساخته نیست. این تهدید وجود دارد که غفوریان به دلیل ناآشنا بودن با این فضا، پیروزیتی در اجرا نداشته باشد و حتی جذابیت برنامه را هم تهدید کند.

نادری و بی کرایه

هنوز نمی دانیم محمد نادری چطور می تواند از پس اجرای بی کرایه بربیاید. از آنجایی که کل مسابقه در یک تاکسی می گذرد و قرار است مجری با مردم شهر این مسابقه را اجرا کند، شاید تبحر بازیگری نادری به کمک مسابقه بیاید.

در هر صورت چنین مسابقه ای به حضور یک بازیگر نیاز بیشتری دارد، چون در این صورت مردم تمایل بیشتری به حضور در مسابقه پیدا می کنند. با شروع هر کدام از این مسابقه ها، اجرای این بازیگران را به طور مفصل آنالیز خواهیم کرد.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: برترین ها
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2155

به "مجری - بازیگرها؛ انتخابی مناسب است یا خیر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجری - بازیگرها؛ انتخابی مناسب است یا خیر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید