محبوب در همه ادوار

به گزارش پرسینا بلاگ، شرکت خودروسازی تویوتا نامی آشنا در بین عموم مردم دنیا است و در بین محصولات متعدد و متنوع آن، تویوتا کمری (Toyota Camry) برندی دنیای و محبوب میان مردم اقصی نقاط دنیا است و بی گمان، این خودروی شکیل، در کلاس خود یکی از برترین و نام دارترین هاست. تویوتا کمری از سال 1979 تاکنون، در نسل ها و تیپ های مختلف، فراوری و عرضه می گردد و از سال 1383 تا امروز، میهمان خیابان ها و جاده های ایران است. پس از توفیق چشم گیر اولین نسل از کَمِری های عرضه شده در کشورمان، نوبت به ارائه نسلی رسید که فاقد جعبه دنده دستی و برخوردار از پیشرانه توانمند 2500 سی سی بود. ارائه امکانات مختلف در چهار تیپ مجزای این خودرو، احتیاج هر راننده و هر خانواده ای را به داشتن سدانی توانمند، مجهز و خانوادگی پاسخ گوست.

محبوب در همه ادوار

تنوع در تیپ، تفاوت در امکانات

این نسل از تویوتا کمری در سال 2012 فراوری و عرضه شد. تویوتا کمری اتوماتیک یک خودرو در کلاس سدان متوسط است. این خودروی سدان با تکیه بر طراحی خوب و کیفیت بالا همانند نسل قبل، در بازارهای جهانی مورد استقبال نهاده شد. در نسل هفتم کمری، که دارای چهار تیپ GL ،GLX ،SE و LE است، شاهد فضا و امکانات بیش تر کابین و مصرف سوخت کم تری هستیم. در تمامی تیپ ها و مدل های این نسل، از یک نوع موتور 4 سیلندر 2500 سی سی با جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است و تفاوت بین تیپ های مختلف آن، فقط شامل میزان تنوع و کیفیت امکانات و تجهیزات رفاهی می گردد.

نسخه فست لیفت شده آمریکایی در ایران

نسل هفتم تویوتا کمری در سال 2015 یک فیس لیفت کامل را تجربه کرد و بسیاری از قطعات بدنه آن تغییر کرد. این تغییرات در چراغ های جلو و عقب، سپرهای جلو و عقب، جلوپنجره و حالت کلی بدنه اعمال شدند. این نسخه مخصوص بازار آمریکا بود که نمونه هیبرید آن وارد ایران شد. با اعمال قانون ممنوعیت واردات و شماره گذاری خودروهای غیر آمریکایی مونتاژ آمریکا برای شماره گذاری این نسخه مسائلی پیش آمد، که پس از مدتی برطرف شد و البته این مدل از کمری اتوماتیک دیگر به ایران وارد نشد. این نسل از کمری، که ساختار بدنه مقاومی دارد، از امکانات کاملی در بحث امنیت و ایمنی خودرو برخوردار است و به همین دلیل، از مؤسسه NHTSA پنج ستاره ایمنی را دریافت نموده است. این خودرو در این نسل، علاوه بر در اختیار گذاشتن فضای بیش تر برای سرنشینان، سواری نرم و راحتی را نیز برای آنان فراهم می آورد. تویوتا کمری همانند نسل های قبل، در این نسل نیز مستحکم بوده و فرمان پذیری بالایی را به نمایش می گذارد.

تفاوت تیپ های مختلف نسل هفتم تویوتا کمری دنده اتوماتیک

نسل هفتم تویوتا کمری که در اصطلاح فنی به آن XV50 می گویند، در چهار تیپ عرضه شده است که از جنبه موتوری و جعبه دنده تفاوتی باهم ندارند، ولی به لحاظ سطح و تنوع امکانات و تریم داخلی متفاوت اند. بین تیپ GL (به عنوان تیپ پایه و ساده) با تیپ GLX (به عنوان تیپ متوسط) تفاوت خاصی به جز عدم برخورداری تیپ GL از سان روف، تنظیم برقی جایگاه راننده، تنظیم برقی گودی کمر و سنسور پارک عقب دیده نمی گردد. ولی تیپ SE (تیپ فول آپشن) کمری بسیار کامل تر و مجهزتر است و با اضافه شدن قطعاتی نظیر رینگ های 17 اینچی، نصب اسپویلر بر روی درِ صندوق عقب، زیرسپری جلو و عقب، جلوپنجره ای با زمینه مشکی رنگ و… ماهیت اسپرتی به خود گرفته است.

وضعیت نسل هفتم تویوتا کمری دنده اتوماتیک در بازار ایران

این نسل از تویوتا کمری بیش ترین میزان فروش را دارد. به هرترتیب، تمام مواردی که به محبوبیت و فروش بیش تر این خودرو در بازارهای معتبر جهانی شده، از نظر مشتریان ایرانی نیز پنهان نمانده است. این نسل از تویوتا کمری، در هر دو نوع دنده اتوماتیک و دنده دستی، عنوان پرفروش ترین و معروف ترین کَمِری در ایران را به خود اختصاص داده و امروز، اکثر نسخه های عرضه شده از این خودرو در بازار خودروهای کارنموده، مختص به همین نسل و مدل های 2012 تا 2016 هستند. تا قبل از نوسان مالی و مسائل مرتبط با تحریم ها، دارندگان این خودرو می توانستند به راحتی از گارانتی نماینده رسمی تویوتا و خدمات پس از فروش آن بهره مند شوند و به دلیل تعدد نسخه های مرتبط با این نسل، کم ترین مشکل را در بحث تأمین قطعات و خدمات داشته باشند و به راحتی اقدام به فروش خودروی خود بنمایند. البته این موضوع، به نسبت نسل های دیگر کمری و خودروهای مشابه دیگر، همچنان از شرایط قابل قبولی برخوردار است و هم اکنون نیز بسیاری از مشتریان با اطمینان خاطر اقدام به خرید نمونه های کارنموده این خودرو می نمایند.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: دیوار
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 771

به "محبوب در همه ادوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب در همه ادوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید