موزه رحمی کوچ استانبول

به گزارش پرسینا بلاگ، تاریخچه موزه رحمی کوچ:

سال 1994 یکی از ثروتمندان استانبول، شخصی به نام رحمی کوچ تصمیم می گیرد کلکسیونی که از وسایل حمل و نقل جمع نموده و آنها را به موزه تبدیل کند. او علاقه فراوانی به ماشین های کلاسیک داشت و طی سالها نسبت به جمع کردن شان کوشش کرد. او در سال 1991 بنای موزه را تهیه کرد و در دسامبر 1994 نهایتا موزه را افتتاح کرد. رحمی کوچ موزه ای با موضوع تاریخچه حمل و نقل است. در موزه رحمی کوچ استانبول شما انواع وسایل حمل و نقل از ماشین و موتور سیکلت تا انواع قایق و کشتی، هواپیما را مشاهده خواهید کرد. در این موزه شما وسایل حمل و نقلی را می بینید که از زمان حکومت عثمانیان به یادگار مانده اند. موزه رحمی کوچ از سه قسمت تشکیل شده؛ یک بخش آن فضای داخلی موزه، یک بخش فضای باز و هیجان انگیزترین قسمت آن اسکله هاسکوی است.

موزه رحمی کوچ استانبول

در موزه رحمی کوچ چه می بینیم؟

وسایل حمل و نقل روی زمین:

در ساختمان اصلی موزه انواع خودروها و اتومبیل های لوکس و آنتیک از سراسر جهان را خواهید دید. این ماشین ها با رنگ های خیره کننده شان جذب تان خواهند کرد. اشیای این موزه از کشورهای مختلف جمع آوری شده. برخی اتومبیل های این موزه را شاید تا به حال در جای دیگر ندیده باشید؛ زیرا برخی از آنها دست ساز و در تعداد کم فراوری شده اند. این موزه عاشقان خودرو را دیوانه خود خواهد نمود. موزه رحمی کوچِ استانبول خانه ماشین های قدیمی و کلاسیک از سراسر جهانست، از این رو با قدم زدن در آن سفری به تاریخ خواهید داشت و خیالتان میان ماشین های رنگارنگ به پرواز در می آید. علاوه بر آن انواع ماشین های مسابقه، اسپرت و کوپه نیز در گوشه گوشه آن دل شما را خواهد ربود. یک موضوع جالب دیگری که در ساختمان اصلی خواهید دید، شبیه سازی هایی در زمینه صنعت است. مثلا می توانید کارکرد انواع موتورهای بخار قدیمی و مراحل فراوری روغن زیتون را تماشا کنید.

سفری به زیر آب:

یکی از هیجان انگیزترین قسمت های موزه رحمب کوچ یک زیر دریایی قدیمی است که در اسکله هاسکوی قرار گرفته و بخشی از موزه رحمی کوچ است. برای بازدید از این زیر دریایی هر نیم ساعت توری برگزار می گردد که در آن یکی از افسرهای بازنشسته این زیردریایی توضیحات جالبی در خصوص تاریخچه آن و قسمت های مختلفش می دهد. در آخر بازدیدتان نیز گواهی نامه ای مبنی بر بازدید از این زیردریایی به عنوان سوغاتی به بازدیدکنندگان اهدا می گردد.

فضای باز موزه رحمی کوچ:

قسمت فضای باز موزه خانه انواع هواپیماهای جنگی قدیمی، هواپیماهای ملخ دار، لوکوموتیوها، خودروها و وسایل کشاورزی قدیمی است.

چطور به موزه رحمی کوچ برویم؟

پیشنهاد می کنیم اگر راهی استانبول هستید حتما سری به موزه رحمی کوچ بزنید. برای رسیدن به آن باید به حومه هاسکوی، ساحل شمالی منطقه شاخ طلایی بروید. البته خاطرتان باشد که این موزه دوشنبه ها تعطیل است. پیشنهاد می کنیم برای بازدید از موزه همراه خود کارت موزه استانبول ببرید تا ورودیه را با تخفیف پرداخت کنید.

شعبه دوم موزه رحمی کوچ کجاست؟

در سال 2005 موزه رحمی کوچ در ابعاد کوچکتری در آنکارا ساخته شد. در این موزه مانند شعبه اصلی آن وسایل حمل و نقل از ابعاد مینیاتوری تا ابعاد واقعی نگهداری می گردد.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: دالاهو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1522

به "موزه رحمی کوچ استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه رحمی کوچ استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید