نتیجه انتخاب داوران فیلم فجر، بی رونقی سینما در سال 1400

به گزارش پرسینا بلاگ، تعداد فیلم های انتخاب شده برای حضور در سی ونهمین جشنواره فیلم فجر شرایط را برای رونق سینمای ایران در سال بعد سخت نموده است.

نتیجه انتخاب داوران فیلم فجر، بی رونقی سینما در سال 1400

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، فیلم های واجد شرایط حضور در سی ونهمین جشنواره فیلم فجر نزدیک به 60 فیلم سینمایی بود که از میان آن ها در نهایت 16 فیلم توانستند در بخش های مختلف نامزد شوند و در این دور از جشنواره فیلم فجر شرکت نمایند.

اما با احترام به رأی داوران گرامی جشنواره فیلم فجر بعید به نظر می رسد که چهل و اندی فیلم دیگر که برای داوران به نمایش گذاشته شده است، در هیچ کدام از بیست بخش دیگر نتوانسته باشند حتی نامزد آن بخش ها شوند.

این مطلب یعنی بیش از چهل فیلم تولیدی سال جاری که در شرایط سخت و سخت کرونایی تمام تلاششان را کردند تا بتوانند در این جشنواره شرکت نمایند و فضای سینما را زنده نگه دارند خالی از هرگونه امتیاز و برجستگی هنری بوده اند.

فیلم هایی که شاید در مقام نقد ایرادات فنی و کیفی بگردد از آن ها گرفت، اما از طرفی بعید است که در هیچ بخشی نتوانند حتی نامزد شوند. آیا فیلم ها حتی در بخش های فرعی مانند صداگذاری، گریم و طراحی صحنه و لباس نیز قابلیت این را نداشتند که نامزد شوند؟

از سوی دیگر چند فیلم بخش بچه ها و نوجوانان نیز در این دور از جشنواره حضور ندارند در حالی که در صورت شرکت و اعلام نامزدی یکی از آنان می توانست باعث گردد تا سینمای کودک در سال آینده خصوصاً با توجه به مسائل کرونایی شرایط بهتری را پشت سر بگذارد. در نظر داشته باشیم که قدرت و امتیازی که جشنواره فیلم فجر به یک اثر سینمایی می دهد بیشتر از جشنواره فیلم بچه ها و نوجوانان است.

این شیوه انتخاب نامزد های جشنواره باعث شده است تا گله بعضی از صاحبان آثار و بازیگران آن ها به گوش اصحاب رسانه برسد. هنرمندانی که معتقدند با تمام احترامی که برای داوران قائل اند امکان اینکه فیلم های دیگر نیز نامزد جشنواره بشوند فراهم بود، اما میسر نشد.

با این حساب برای سال آینده سینمای ایران کمتر از 10 فیلم سینمایی جدی برای اکران باید وجود داشته باشد، زیرا از این 16 فیلم بخش های مهم جوایز مانند بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگران نقش اول و مکمل زن و مرد را که عموماً دو یه سه فیلم نیز در این بخش های مشترک خواهند بود تشکیل می دهند و با این حساب شرایط سختتری را در سال بعد برای سینمای کشور شاهد خواهیم بود.

شاید بهتر آن بود که با گسترده تر کردن چتر نامزد های جشنواره، تعداد فیلم های بیشتری را در جشنواره شرکت می دادیم تا جلب رضایت بیشتری از فیلمسازان سینمای ایران شکل می گرفت و رونق بهتری در سال آینده سینمای ایران شاهد بودیم.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6436

به "نتیجه انتخاب داوران فیلم فجر، بی رونقی سینما در سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه انتخاب داوران فیلم فجر، بی رونقی سینما در سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید