هشدار رهبران مسیحی امریکا علیه خیزش موج ناسیونالیسم افراطی

به گزارش پرسینا بلاگ، فرحناز دهقی ، طی دو سال اخیر و همزمان با افزایش موج ملی گرایان افراطی در اروپا، امریکا نیز به بستری برای رشد و پرورش گروه های افراطی تبدیل شده است. به همین دلیل روز گذشته یک گروه مسیحی در امریکا، هشدار داد که ملی گرایی مسیحی در حال رشد است و اگر فکری به حال درمان آن نشود، غده افراط گرایی تبدیل به تومور بدخیمی می شود که پیدا کردن راه علاجش بسیار مشکل خواهد بود.

هشدار رهبران مسیحی امریکا علیه خیزش موج ناسیونالیسم افراطی

به گزارش پایگاه خبری هیل، این گروه مذهبی اعلام کرد که رشد ملی گرایی افراطی می تواند هم برای دموکراسی امریکا مضر باشد و هم برای مذهب این کشور. گروه مسیحیان علیه ناسیونالیسم مسیحی در بیانیه خود نوشت: ما به عنوان مسیحیان، به حضرت مسیح ارادتمندیم و این پیوند را نه براساس شهروندی خود که براساس ایمانمان به دست آورده ایم. ما چه در مسجد، کلیسا، معبد، کنیسه یا هرجای دیگری به عبادت مشغول شویم، درجه دوم محسوب نمی شویم. ما همه در برابر قانون اساسی امریکا یکسان و برابر هستیم.

این بیانیه را دست کم 17 رهبر مسیحی از کلیساها و سازمان های مختلف به امضا رسانده اند. این رهبران مذهبی اعلام کردند: ناسیونالیسم مسیحی تلاش می کند مسیحیت و شهروندی امریکا را با یکدیگر ترکیب کند تا برتری سفیدپوستی و ناعدالتی های نژادی را در پشت پرده به پیش ببرد. ناسیونالیسم های مسیحی از دولت امریکا می خواهند مسیحی بودن را مزیت بداند و این ادعا را به شهروندان تلقین کند که یک امریکایی خوب یک امریکایی مسیحی است. در این بیانیه نوشته شده که چنین اقداماتی می تواند ایدئولوژی سیاسی مسیحیت را به خطر بیندازد و از محبوبیت این دین بکاهد. رو. میشائیل بی. کاری، اسقفی که مراسم ازدواج شاهزاده هری و مگان مرکل را برگزار کرده بود نیز یکی از امضاکنندگان این بیانیه است. او در این باره گفت: خشونت، ارعاب، تهدید و آزار هیچ ارتباطی به آموزه های مسیحیت ندارند و اینها چیزهایی نیستند که حضرت مسیح به ما آموزش داده است.

اگرچه پیش از به ریاست رسیدن دونالد ترامپ، امریکا همیشه با نژادپرستی و مشتقات آن دست و پنجه نرم می کرد اما پس از ورود او به کاخ سفید این بحران جدی تر از قبل شد و بسیاری از گروه های حقوق بشری نسبت به افزایش نژادپرستی و ملی گرایی افراطی هشدار دادند. به گزارش پایگاه خبری وکس، ترامپ با شعارهایی که روی امریکایی بودن متمرکز شده بود، جامعه هدف سفیدپوستان مسیحی را انتخاب کرده بود. او اگرچه بارها گفته به نژادپرستی اعتقاد ندارد اما بررسی تاریخچه 40 سال اخیر زندگی او ما را به نتیجه کاملاً متفاوتی می رساند. او بارها به سیاه پوستان، مسلمانان، آسیایی ها و اروپایی ها اهانت کرده و در مقابل ارزش های امریکایی را بیشتر از سایر رئیس جمهوران امریکا بزرگنمایی کرده است. هنگامی که او در نخستین نشست های انتخاباتی فریاد می زد بیایید امریکا را بار دیگر بزرگ کنیم و تلویحاً از بیرون راندن مهاجران و پناهجویان سخن می گفت، براحتی می شد، پیش بینی روزهایی را کرد که فرصت برای سربرآوردن گروه های راست گرای افراطی مهیا می شود و جامعه امریکا بیشتر از همیشه به سوی دوقطبی شدن گام بر می دارد.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 974

به "هشدار رهبران مسیحی امریکا علیه خیزش موج ناسیونالیسم افراطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار رهبران مسیحی امریکا علیه خیزش موج ناسیونالیسم افراطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید