همه رکوردهای فکری در استقلال، 14 سال حضور و بیش از 350 بازی

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمود فکری که به تازگی به عنوان سرمربی جدید آبی پوشان در لیگ برتر انتخاب شده، سی و هفتمین سرمربی تاریخ این باشگاه است. فکری را به دلیل آنچه آمارهای این باشگاه می گوید، می توان یکی از بازیکنان ماندگار تاریخ استقلال دانست.

همه رکوردهای فکری در استقلال، 14 سال حضور و بیش از 350 بازی

محمود فکری که سالهای زیادی با پیراهن شماره 6 در مرکز میدان برای استقلال بازی کرد و در سالهای پایانی فوتبالش نیز با یک خط عقب نشینی در نقش یک مدافع میانی ظاهر شد و بازی های درخور تحسینی از خود به نمایش گذاشت، بسیاری از رکوردهای تاریخ این باشگاه را به خود اختصاص داده که مهمترین آنها تعداد بازی و سالهای حضور در جمع آبی پوشان است.

از آغاز تا بازنشستگی

کاپیتان پیشین و سرمربی امروز آبی پوشان فوتبال را به صورت حرفه ای در سن 17 سالگی با تیمی به اسم ساحل در زادگاهش (جویبار) آغاز کرد تا ساحل جویبار نخستین تیم باشگاهی او باشد. وی تا 20 سالگی در این تیم عضویت داشت و سپس به تیم نساجی قائمشهر پیوست. یک سال حضور در نساجی قائمشهر کافی بود تا مورد توجه استقلال قرار گیرد و در سال 70 و در حالی که 21 ساله بود برای اولین بار پیراهن آبی را بر تن کرد.

فکری بعد از دو فصل بازی برای آبی پوشان به منظور پشت سر گذاشتن خدمت مقدس سربازی به شیراز رفت و پیراهن فجرسپاسی را بر تن کرد و دو فصل برای این تیم بازی کرد و پس از اتمام خدمت سربازی بلافاصله به استقلال بازگشت و تا سال 85 برای آبی پوشان بدون وقفه بازی کرد. وی بعد از اتمام فصل 85-84 از استقلال به شیرین فراز رفت و نیم فصل نیز برای این تیم بازی کرد و سپس کفش ها را آویخت و از همان شیرین فراز برای اولین بار مربیگری را آغاز کرد.

بیشترین تعداد بازی

یکی از رکوردهای دست نیافتنی محمود فکری در استقلال، تعداد بازی در این تیم است. سرمربی امروز آبی پوشان 345 بار به صورت رسمی 32 بار هم در بازی های غیر رسمی و تدارکاتی پیراهن تیمش را بر تن نموده است. او نه تنها به همراه پژمان منتظری، امیر حسین صادقی، جواد زرینچه و خسرو حیدری یکی از 5 نفری است که بیشتر از 300 بار پیراهن استقلال را بر تن نموده اند، بلکه با 377 بازی رکورددار بیشترین تعداد بازی برای استقلال است. او رکورددار بیشترین تعداد بازی با پیراهن یک تیم در فوتبال ایران نیز به حساب می آید.

بیشترین فصل حضور

محمود فکری 17 سال در سطح اول فوتبال ایران بازی کرد که 14 سال از آن در تیم استقلال است تا با 14 فصل حضور در استقلال، رکورد بیشترین فصل های حضور در این تیم را نیز در اختیار داشته باشد. فکری 6 فصل در لیگ برتر و 8 فصل (قبل از شکل گیری لیگ برتر) در لیگ آزادگان برای آبی پوشان بازی نموده است.

سومین کاپیتان

با اینکه فکری رکورد بیشترین تعداد بازی با پیراهن استقلال را در اختیار دارد، اما بیشترین تعداد کاپیتانی در اختیار او نیست و او سومین بازیکنی است که بیشترین تعداد کاپیتانی در این تیم را در اختیار دارد.

سید مهدی رحمتی سرمربی فعلی شهر خودرو با 173 بار کاپیتانی، بیشترین کاپیتانی در این تیم را به خود اختصاص داده و فرهاد مجیدی سرمربی پیشین آبی پوشان نیز با 155 کاپیتانی در رده بعدی قرار گرفته است. محمود فکری نیز با 149 کاپیتانی سومین بازیکنی است که بیشترین کاپیتانی در این تیم را داشته است.

فکری 114 بار به عنوان کاپیتان بازی را از ابتد ا آغاز نموده و 41 بار هم بعد از تعویض کاپیتان اول، بازوبند را در اواسط بازی بر بازو بسته تا با مجموع 155 کاپیتانی بعد از رحمتی و مجیدی در رده سوم باشد.

22 گل زده

فکری به دلیل پست بازی اش که عمدتاً هافبک دفاعی و مدافع میانی بود، آمار بالایی در گلزنی ندارد و تنها 22 گل در 14 سال حضورش برای استقلال به ثمر رسانده است که 2 گل از این 22 گل در دربی ها بوده است. 2 گل از 19 گل محمود فکری در بازی های آسیایی و مابقی آن در دیدارهای داخلی بوده و هیچکدام از آنها از روی نقطه پنالتی نبوده است.

آمارهای خوب در دربی

سرمربی آبی پوشان دربی های زیادی را هم تجربه نموده است. او بعد از علی پروین با حضور در 20 و علیرضا نیکبخت واحدی با حضور در 19 دربی، به همراه امیر حسین صادقی با حضور در 18 دربی به صورت مشترک سومین بازیکنی هستند که بیشترین حضور در این دیدارهای سنتی ایران را دارند.

فکری با 10 کاپیتانی در دربی ها بعد از علی جباری با 11 کاپیتانی، بیشترین کاپیتانی دربی را در بین بازیکنان دو تیم تجربه نموده است و بعد از این دو نیز همایون بهزادی مهاجم فقید سرخ پوشان و سید مهدی رحمتی با 9 کاپیتانی حضور دارند.

13 سال مربیگری

فکری مربیگری را رسماً و در سال 86 با شیرین فراز آغاز کرد و در این مدت در نقش دستیار و سرمربی به جز شیرین فراز در تیم های استقلال، مس کرمان، صبای قم، نساجی مازندران، نفت مسجد سلیمان، شاهین بوشهر، سرخ پوشان پاکدشت، آلومینیوم اراک و خوشه طلایی ساوه تجربه نموده است.

فکری پیش از این در سه مقطع به عنوان دستیار روی نیمکت استقلال نشست و به امیر قلعه نویی، صمد مرفاوی و پرویز مظلومی یاری کرد و در چهارمین مقطع حضورش در جمع آبی پوشان نقش سرمربی را بر عهده گرفته که این آمار لااقل روی کاغذ نشان می دهد فکری از تجربه لازم برای راهنمایی آبی ها برخوردار است و روال مناسبی برای رسیدن به این مسئولیت عظیم را طی نموده است.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5481

به "همه رکوردهای فکری در استقلال، 14 سال حضور و بیش از 350 بازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه رکوردهای فکری در استقلال، 14 سال حضور و بیش از 350 بازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید