همکاری جهانی در زمینه علم و فناوری

به گزارش پرسینا بلاگ، یک دیپلمات چینی به تازگی گفته است که این کشور همواره به همکاری ها و تبادلات بین المللی در علم و فناوری اهمیت زیادی می دهد و مایل است با نگرش آزاد، جریان نوآوری جهانی را ارتقا بخشد.

همکاری جهانی در زمینه علم و فناوری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، وانگ شیائو یک دیپلمات چینی به تازگی گفته است که این کشور همواره به همکاری ها و تبادلات بین المللی در علم و فناوری اهمیت زیادی می دهد و مایل است با نگرش آزاد، جریان نوآوری جهانی را ارتقا بخشد.

سرکنسول علوم و فناوری چین در هوستون در سخنرانی خود در یک سمپوزیوم که روز پنجشنبه در دانشگاه هیوستون برگزار گردید گفت که چین در همکاری های علمی و فناوری جهانی فعال بوده است.

وی گفت: در حال حاضر، چین با 160 کشور و منطقه همکاری علمی و فناوری برقرار نموده، 114 قرارداد همکاری بین دولت را امضا نموده، در بیش از 200 سازمان بین المللی علمی و فناوری و سازوکارهای فناوری چند جانبه شرکت نموده و در برنامه های مهم بین المللی علوم و فناوری شرکت نموده است.

وانگ توضیح داد که چین همواره اعتقاد داشته است که پیشرفت علم و فناوری باید در خدمت صلح و پیشرفت بشر باشد.

وانگ اظهار امیدواری کرد، با استفاده از نمونه کاوشگر Change-4 در چین که نخستین بار فرود نرم در سمت تاریک ماه را در ژانویه انجام داد، فرصتی برای شرکای بین المللی و دانشمندان فراهم کند تا اکتشافات ماه را انجام دهد.

وی ادامه داد: چین همچنین مایل است داده های حاصل از پژوهش های علمی را که به طور مستقل توسط این کشور فراوری شده است را با کشورها به اشتراک بگذارد.

در این سمپوزیوم با حضور دیپلمات های چین و روسیه سخنرانی هایی در خصوص موضوعات همکاری بین المللی در علم و اقتصاد برگزار گردید.

انتهای پیغام/

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2398

به "همکاری جهانی در زمینه علم و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری جهانی در زمینه علم و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید