وزیر ارتباطات: لیست سفید و قطعی اینترنت نداریم ، اگر جستجوگر داخلی داشتیم ...

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: صندوق نوآوری و فناوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سهم خود را از صندوق سرمایه گذاری پرداخت نموده و بخش خصوصی نیز طی امروز و فردا باید سهم خود را پرداخت کند و یکی از کارهای صندوق این است که در استان های فاقد شتاب دهنده حمایت ویژه ای از شتاب دهنده ها داشته باشد.

وزیر ارتباطات: لیست سفید و قطعی اینترنت نداریم ، اگر جستجوگر داخلی داشتیم ...

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی دوشنبه شب 14 بهمن، در نشست صمیمی با نخبگان، دانشگاهیان و فعالان حوزه فاوای خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکل قانون حق امتیاز یک مشکل ملی است گفت: در جهان به قانون حق امتیاز احترام می گذارند اما چون ایران عضو کنوانسیون جهانی آن نشده است نمی تواند از حقوق و مزایای آن نیز بهره مند گردد.

وی با بیان اینکه قطعی اینترنت در آبان ماه اثرات منفی بسیار سنگینی در بخش ما داشت گفت: قطعی اینترنت اثرات منفی بر امیدبخشی جامعه نیز داشت. به هر حال در شرایط حساس آن موقع کشور، تصمیم دستگاه ها بر این اتفاق بود.

آذری جهرمی با بیان اینکه گوگل یک زیست بوم نیست بلکه یک اکوسیستم کسب و کار است، گفت: دولت برنامه ای تحت عنوان قطع اینترنت ندارد چرا که اگر قرار بود قطع گردد به فکر توسعه آن نبود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اینترنت امروز به عنوان اکسیژن برای مردم است، بیان نمود: سیاست لیست سفید و قطع اینترنت در کشور دنبال نمی گردد و دولت، مجلس و حتی شورای عالی فضای مجازی هرگز به دنبال آن نبوده اند.

آذری جهرمی با بیان اینکه بعضی فکر می نمایند اگر یک جستجوگر داخلی در آن شرایط داشتیم این مسائل به وجود نمی آمد اما اینگونه نیست، اضافه نمود: این اتفاق و تصمیم به علت شرایط اجرا شد اما ما وظیفه داریم ضررهای ناشی از آن را به حداقل برسانیم.

وی توضیح داد: قطعی اینترنت اتفاق تلخی بود، اما باید آن را تبدیل به اندوخته کنیم که اگر دوباره این نوع تصمیمات گرفته گردد هزینه های آن نیز دیده گردد.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3253

به "وزیر ارتباطات: لیست سفید و قطعی اینترنت نداریم ، اگر جستجوگر داخلی داشتیم ..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: لیست سفید و قطعی اینترنت نداریم ، اگر جستجوگر داخلی داشتیم ..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید