وضعیت هوای کشور در ماه رمضان

به گزارش پرسینا بلاگ، با توجه به شروع ماه مبارک رمضان، مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش های ضعیف در بعضی مناطق کشور در روزهای پایانی هفته جاری، از احتمال افزایش دما از یکشنبه هفته آینده (22 اردیبهشت ماه) اطلاع داد.

وضعیت هوای کشور در ماه رمضان

احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در ماه جاری شرایط آب و هوایی بدی نداریم، اظهارکرد: طی امروز، فردا و پس فردا (16، 17 و 18 اردیبهشت)بارش های ضعیفی را در دامنه های البرز انتظار داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز آدینه (20 اردیبهشت) موج بارشی از غرب وارد کشور می گردد، گفت: این سیستم غرب، شمال غرب و سواحل شمال کشور را دربرمی گیرد و بارش های خوبی را برای استان های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و زنجان به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: تحت تاثیر موج بارشی روز آدینه (20 اردیبهشت) بارش در استان های همدان، کرمانشاه، مرکزی و تهران ضعیف تر خواهد بود. در تهران عمده بارش های آخر هفته به دامنه های البرز محدود می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه موج بارشی که آدینه (20 اردیبهشت) وارد کشور می گردد، دامنه فعالیت محدودی خواهد داشت، گفت: این سامانه خیلی سریع و نهایتاً در روز شنبه (21 اردیبهشت) از کشور خارج می گردد.

وظیفه در خصوص وضعیت دمایی کشور طی روزهای آینده توضیح داد: در اثر فعالیت موج بارشی روز آدینه (20 اردیبهشت)، افت حدود چهار، پنج درجه ای دما در بعضی مناطق کشور طی روزهای آدینه و شنبه (20 و 21 اردیبهشت) پیش بینی می گردد.

وی با تاکید بر اینکهدر 10 روز آینده، تغییرات دمایی تند و شدیدی نداریم، گفت: هفته بعد نسبت به هفته جاری تا حدی هوا گرم تر می گردد که برای این فصل از سال طبیعی است.

به گفته مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در تهران طی روزهای آدینه و شنبه (20 و 21 اردیبهشت) هوا تا حدی خنک می گردد اما از یکشنبه هفته بعد (22 اردیبهشت) روند نسبی و معمول افزایش دما را خواهیم داشت.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 473

به "وضعیت هوای کشور در ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت هوای کشور در ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید