پذیرفته شدگان سومین آزمون استخدامی بخش خصوصی تسهیلات دریافت خواهند کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی گفت: کلیه پذیرفته شدگان سومین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی که در انتها مهرماه 98 برگزار خواهد شد، می توانند تسهیلات دریافت نمایند.

پذیرفته شدگان سومین آزمون استخدامی بخش خصوصی تسهیلات دریافت خواهند کرد

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، محمدحسین قمری دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی در آیین رونمایی از سامانه تامین نیروی انسانی ویژه شرکت های دانش بنیان و فناور به وسیله آزمون استخدامی بخش خصوصی که صبح امروز در کارخانه نوآوری آزادی برگزار گردید، اظهار کرد: سومین دوره آزمون استخدامی سال جاری برگزار می گردد و کوشش شده تا ظرفیت صد هزار شرکت دانش بنیان و خلاق و فناور در این آزمون مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی ادامه داد: برای پذیرفته شدگان در این آزمون تسهیلاتی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر گرفته شده و بهترین افراد معرفی می شوند تا بتوانند اکوسیستم نوآوری را در کشور بهبود ببخشند.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان خلاق و فناور می توانند در سامانه مربوطه به این آزمون ثبت نام نمایند تا به ترتیب اولویت نیروی انسانی به آن ها معرفی گردد. زمان ثبت نام برای شرکت ها تا 14 مهر ماه تمدید شده و از ظرفیت 10 هزار شرکت دانش بنیان و خلاق تا امروز 2 هزار درخواست شغلی ثبت شده است.

قمری با تاکید بر اینکه این آزمون مربوط به بخش خصوصی است گفت: هزینه ثبت نام در این آزمون 69 هزار تومان به ازای 4 ردیف شغلی در یک زیرگروه شغلی است. این هزینه برای هدایت و مشاوره شغلی است، زیرا هنگام ثبت نام آزمون ها، تست هایی گرفته می گردد و براساس نتیجه به دست آمده به متقاضیان راهنمای شغلی ارائه خواهد شد و افراد متناسب با آن می توانند زیرگروه شغلی مناسب خود را معین نمایند.

وی تاکید نمود: شرکت در آزمون استخدامی محدودیت سنی ندارد و افراد بالای 18 سال بدون محدودیت تحصیلات می توانند در آن ثبت نام نمایند. ملاک آزمون داشتن توانایی افراد است و فرصت مناسبی برای آن دسته از متقاضیان شغل خواهد بود که امکان ثبت نام در آزمون های دولتی را ندارند.

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی با زمان برگزاری آزمون را سی ام مهر و یکم آبان 98 اعلام کرد و گفت: مهمترین ویژگی آزمون مرحله دوم نسبت به مرحله اول این بود که 500 شایستگی شغلی به موارد ازمون اضافه شد و از طرفی خود شرکت ها مصاحبه حضوری را انجام می دادند، اما در مرحله سوم که سال جاری برگزار می گردد 700 شایستگی شغلی و 10 شغل اضافه شده و از سوی دیگر شغل های کم تقاضا حذف شده اند، همچنین مصاحبه حضوری توسط شرکت و در محل خود شرکت برگزار خواهد شد و هر فرد می تواند همزمان با چند شرکت مصاحبه شغلی داشته باشد.

دبیر آزمون استخدامی بخش خصوصی در مورد سوالات آزمون گفت: سطح سوالات در حد استاندارد بین المللی بوده و مورد تایید بسیاری از شرکت ها است، اما ملاک نمره ای است که شرکت ها برای جذب نیروی انسانی خود در نظر گرفته اند.

قمری، با اشاره به اینکه در سال رونق فراوری به منظور فراهم سازی زمینه های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی این مجموعه اقدام به پایه گذاری روش های نوین شناسایی، دسته بندی، مهارت سنجی و معرفی نیروی انسانی برای شرکت ها و موسسات بخش خصوصی نموده است، اضافه کرد: با تفاهم مشترک میان فن آورد و شبکه نوآوری، از این پس امکان بهره مندی برگزیدگان آزمون استخدام بخش خصوصی از تسهیلات سربازی شرکت های دانش بنیان نیز فراهم شده است و افراد واجد شرایط می توانند از امکان امریه سربازی و پروژه جایگزین خدمت بهره مند شوند.

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدام بخش خصوصی با بیان اینکه سومین دوره این آزمون سال جاری در 203 عنوان شغلی برای تامین نیروی انسانی در حدود 10 هزار فرصت شغلی برگزار می گردد، اضافه کرد: نیروی انسانی مطلوب مهمترین سرمایه مجموعه های فراوریی کشور و نحوه تامین آن یک چالش مهم است که با بهره برداری از سامانه مشترک تامین نیروی انسانی امکان بهره مندی این دو مجموعه از ظرفیت های یکدیگر تسهیل و هم افزایی خوبی میان آن ها ایجاد می گردد.

وی در سرانجام خاطر نشان کرد: شرکت های خلاق و فناور می توانند در وبسایت آزمون به نشانی inre.ir مراجعه و ثبت نام نمایند، اما اگر شرکتی خارج از این محدوده باشد می تواند با دبیرخانه آزمون استخدامی بخش خصوصی رایزنی نموده و متناسب با احتیاج از خدمات و تخفیفات برای آزمون بهره مند گردد.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1660

به "پذیرفته شدگان سومین آزمون استخدامی بخش خصوصی تسهیلات دریافت خواهند کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرفته شدگان سومین آزمون استخدامی بخش خصوصی تسهیلات دریافت خواهند کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید