پیشنهاد نامگذاری سالن پردیس سینمایی امید اسدآباد به نام رضا رستمی

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی گفت بر اساس برنامه ریزی اجرا شده تاکید ما به شهرداری ها این است که پروژه پردیس های امید سینمایی کشور بر اساس زمان بندی مشخص شده 6 ماهه اجرا و به بهره برداری برسند.

پیشنهاد نامگذاری سالن پردیس سینمایی امید اسدآباد به نام رضا رستمی

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، رمضانعلی حیدری خلیلی در جلسه انعقاد تفاهم نامه پروژه پردیس سینمایی امید شهرستان اسدآباد با بیان اینکه مدیریت شهری اسدآباد دغدغه فرهنگی دارد و پیگیری ها برای ایجاد پردیس سینمایی امید در این شهر، نشان دهنده این موضوع است، اظهار کرد: سال گذشته بنا بود این پردیس در شهرستان نهاوند ایجاد شود که به خاطر فراهم نشدن زمینه، بنا بر این شد که جابجایی پروژه داشته باشیم و اسدآباد با توجه به پیشینه فرهنگی درخشانی که داشت و نیز آمادگی و علاقمندی مدیریت شهری و جمعیت دانش آموزی و دانشجویی 25 هزار نفری، به عنوان شهر منتخب در استان همدان برای اجرای پردیس سینمایی امید انتخاب شد.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های سینمایی کشور یکی از راهبردهای سازمان امور سینمایی و زمینه ساز توسعه و تقویت بازار سینمای کشور است و پردیس سینمایی امید بر اساس این راهبرد در شهرهای فاقد سینما و منتخب استان ایجاد می شود، گفت: در راستای شعار ایران، تهران نیست حضور جدی تری در استان ها خواهیم داشت که در این پروژه محور اصلی و بنیادی شهرداری ها هستند و تا به امروز در 26 شهر منتخب از 26 استان کشور ، تفاهم نامه به امضا رسیده است.

حیدری خلیلی با بیان اینکه پردیس سینمایی امید در راستای کلان برنامه عمومی سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احداث می شود، گفت: افزایش توان زیرساختی سینمای کشور در شهرهای فاقد سالن که دارای جمعیت بیشتری هستند، هدف دیگر ایجاد این پردیس هاست.

وی با تأکید بر اینکه شهری که به فرهنگ بها داده و به این مقوله مهم توجه داشته باشد، قطعاً آینده بهتری خواهد داشت؛ شرح داد: شهرستان اسدآباد شرایط نسبتاً خوبی در زمینه زیرساخت های فرهنگی، جمعیتی و مدیریت شهری دارد؛ اما این دغدغه مسئولان استان و شهرستان به توسعه فضای کالبدی فرهنگی و هنری ؛ شایسته قدردانی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی افزود: احداث پردیس سینمایی امید زمینه مناسبی برای پویایی بیشتر فرهنگی و هنری و کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم کرده و می تواند علاوه بر اکران فیلم های روز سینمای کشور ، میزبان برگزاری جشنواره های مختلف باشد.

حیدری خلیلی در خصوص پروژه سینمایی امید هم شرحاتی ارائه کرد و با بیان اینکه تامین زمین پردیس سینمایی امید بر عهده شهرداری اسدآباد است، یادآور شد: این پروژه در خیابان امام خمینی(ره) جانمایی شده و نیازمند حداقل 5 میلیارد تومان اعتبار است و مدت 6 ماه زمان برای اجرا و بهره برداری پروژه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای این پروژه باید بین 700 تا 1000 مترمربع زمین اختصاص یابد و با حداقل 3 سالن سینمایی و بیش از 300 صندلی ایجاد شود. بر اساس برنامه ریزی اجرا شده، سازمان امور سینمایی 750 میلیون تومان کمک بلاعوض به شهرداری پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه ما تفاهم نامه ای هم با سازمان همکمک شهرداری های کشور منعقد کرده ایم؛ گفت: بر اساس این تفاهم نامه شهرداری هایی که مجری طرح پروژه پردیس سینمایی امید هستند، می توانند مبلغ 500 میلیون تومان هم از سازمان شهرداری ها به صورت کمک بلاعوض دریافت کنند.

حیدری خلیلی با بیان اینکه بیش از 296 سالن سینما با سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور در حال احداث است، گفت: احداث پردیس سینمایی امید ادامه خواهد یافت و در استان های باقی مانده نیز این طرح اجرا خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی از پیشنهاد نامگذاری یکی از سالن های این پردیس در حال احداث در شهرستان اسدآباد به نام رضا رستمی خبر داد و گفت: آقای رستمی که اهل این شهرستان بودند و در همین جا به خاک سپرده شده اند از روزنامه نگاران و خبرنگاران فعال و خوشنام سینما بودند که چند سال پیش ایشان را از دست دادیم و امیدواریم با این نامگذاری یاد این سینمایی نویس فقید را زنده نگاه داریم.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5391

به "پیشنهاد نامگذاری سالن پردیس سینمایی امید اسدآباد به نام رضا رستمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد نامگذاری سالن پردیس سینمایی امید اسدآباد به نام رضا رستمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید