چرا به موسیقی غمگین علاقه مندید؟ چرا نیستید؟

به گزارش پرسینا بلاگ، اخیرا تحقیقی اجرا شده که نشان می دهد چرا موسیقی غمگین روزبه روز محبوب تر می شود و اصلا چرا مردم به موسیقی غمگین گوش می دهند. در مغز و بدن ما هنگام شنیدن این نوع موسیقی چه اتفاقی می افتد؟

چرا به موسیقی غمگین علاقه مندید؟ چرا نیستید؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از BBC، به نظر می رسد این مسئله که چرا بعضی از ما آهنگ های غمگین را دوست داریم ریشه بیولوژیکی داشته باشد. پروفسور دیوید هورون David Huron از دانشگاه اوهایو تحقیقی در این منطقه انجام داده در مورد این که چرا بعضی موسیقی غمگین را دوست دارند و بعضی دیگر اصلا آن را دوست ندارند و حتی شنیدن آن را نمی توانند تحمل کنند. او معتقد است این مسئله به دلیل ترشح یک هورمون است.

پروفسور هورون می گوید: یکی از چیزهایی که برای من جالب بود تفاوت بین افرادی بود که به موسیقی غمگین گوش می دهند و عاشق آن هستند و کسانی که از آن بدشان می آید. تحقیقات ما نشان داد که این مسئله به دلیل وجود هورمونی به نام پرولاکتین است. وقتی کسی گریه می کند در بدن او پرولاکتین آزاد می شود؛ این ترشح پرولاکتین احساس بهتری به او می دهد و او را آرام می کند.

اما این هورمون چگونه آزاد می شود؟

او توضیح می دهد: کسانی که از گوش دادن به موسیقی غمگین لذت می برند پرولاکتین زیادی ترشح می کنند و کسانی که این کار را ناراحت کننده و بی فایده می دانند و نمی خواهند آن را بشنوند، احتمالا وقتی به آن گوش می دهند به اندازه کافی در بدن آنها پرولاکتین آزاد نمی شود.

بنابراین پرولاکتین هورمونی است که حال ما را خوب می کند و به ما احساس آرامش می دهد. اگر وقتی به موسیقی غمگین گوش می دهیم در بدن ما این هورمون آزاد شود، حس خوبی پیدا خواهیم کرد، اما اگر آزاد نشود یا به اندازه کافی نباشد، آنچه از موسیقی غمگین دریافت می کنیم فقط ناراحت شدن است و کمکی در بهتر شدن حال ما نمی کند.

پس نهایتا به این نتیجه می رسیم که همه احساسات ما از جمله احساسی که بعد از شنیدن موسیقی غمگین داریم، تحت تأثیر هورمون ها هستند.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2901

به "چرا به موسیقی غمگین علاقه مندید؟ چرا نیستید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به موسیقی غمگین علاقه مندید؟ چرا نیستید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید