چند باور غلط درباره سرماخوردگی

به گزارش پرسینا بلاگ، در مورد سرماخوردگی و راه های درمان آن باورهای گوناگونی وجود دارد که بسیاری از آن ها اشتباه هستند. با آگاهی از باورهای غلط سرماخوردگی، از راستا اشتباه برای درمان این بیماری خارج شوید.

چند باور غلط درباره سرماخوردگی

سرماخوردگی یکی از بیماری های رایجی است که هر فردی در طول زندگی خود بارها به آن مبتلا می شود. خیلی وقت ها شدت بیماری به حدی نیست که حتما نیاز باشد به دکتر مراجعه کنیم و به استراحت و درمان خانگی بسنده می کنیم. در این میان ممکن است باورهای غلط سرماخوردگی ما را دچار سردرگمی کنند یا در مسیری اشتباه برای درمان قرار دهند. در این مطلب خبرنگاران، تعدادی از باورهای اشتباه درباره سرماخوردگی بررسی شده است.

با عرق کردن نمی توان سرماخوردگی را از بدن بیرون کرد

حتما موقع سرماخوردگی این توصیه که هر چه بیشتر عرق کنی، زودتر خوب می شوی را زیاد شنیده اید. اغلب افراد موقع سرماخوردگی خودشان را با چند پتو می پوشانند تا عرق کنند و به این طریق بیماری را از بدنشان زودتر خارج کنند. این کار برای رهایی از شر سرماخوردگی موثر نیست و تنها مزیتش این است که چون احساس گرما می کنید، باعث می شود حس خوبی داشته باشید.

هنگام سرماخوردگی مصرف شیر مانعی ندارد

خیلی از افراد بر این باورند که زمان سرماخوردگی نباید محصولات لبنی مانند شیر نوشید؛ چون باعث تشدید بیماری و تولید مایع مخاطی بیشتری می شود. این تفکر غلط است. شما می توانید هر قدر مایلید شیر بنوشید و هیچ تاثیری بر سرماخوردگی تان نخواهد داشت.

بخور سرماخوردگی را درمان نمی کند

بعضی از بیماران هنگام سرماخوردگی از بخور استفاده می کنند و بر این باورند که با این کار بیماری شان درمان می شود؛ اما باید بگوییم که بخور به تنهایی سرماخوردگی را درمان نمی کند، بلکه فقط راهکاری برای تهویه مجرای بینی خشک و آلوده به ویروس است.

ویتامین C هم که بخورید، باز سرما می خورید

اگر تصورتان این است که با خوردن سبزیجات و میوه هایی که حاوی ویتامین c هستند، می توانید به طور کامل سرماخوردگی تان را درمان کنید یا این که اصلا سرما نمی خورید؛ باید بگوییم که کاملا اشتباه فکر می کنید. اول این که بهتر است قبل از این که سرما بخورید با مصرف ویتامین c سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید، دوم این که در هر صورت با خوردن مرکبات و سبزیجاتی که ویتامین سی دارند طول دوره سرماخوردگی کوتاه می شود؛ ولی نباید منتظر معجزه باشید.

در هوای گرم هم ممکن است سرما بخورید

افراد در فصول سرد سال بیشتر از فصول گرم به سرماخوردگی مبتلا می شوند؛ اما این تصور که مثلا در فصل تابستان سرما نخواهیم خورد کاملا غلط است. ویروس های سرماخوردگی در همه فصول وجود دارند؛ ولی در فصول پاییز و زمستان بیشتر تکثیر می شوند. همچنین به دلیل این که در پاییز و زمستان هوا سرد است و پنجره ها را می بندیم، جریان هوایی وجود ندارد و احتمال انتقال ویروس به بدن افراد افزایش می یابد.

با آنتی بیوتیک سرماخوردگی درمان نمی شود

باور کنید که با هیچ دارو و به هیچ روشی نمی توانید خیلی فوری سرماخوردگی را به طور کامل درمان کنید. سرماخوردگی هم مانند سایر بیماری ها طول دوره دارد و این طور نیست که اگر آنتی بیوتیک را خودسرانه و به مقدار زیاد مصرف کنید، فوری سرماخوردگی تان درمان شود. این یکی از باورهای غلط سرماخوردگی است. مصرف بی مورد آنتی بیوتیک باعث مقاوم شدن بدن به آن می شود؛ بنابراین بدون دستور پزشک از مصرف آنتی بیوتیک ها خودداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با بیماری سرماخوردگی، بیماری هایی که با سرماخوردگی اشتباه گرفته می شوند را مطالعه کنید.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3445

به "چند باور غلط درباره سرماخوردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند باور غلط درباره سرماخوردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید