ژاپن آب های رادیواکتیو خود را به دریا می ریزد

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، وزیر محیط زیست ژاپن هفته گذشته اعلام نمود که شرکت تیپکوی این کشور در سال های آینده آب های رادیواکتیو حاصل از نابودی نیروگاه فراوری برق هسته ای فوکوشیما را به اقیانوس آرام می ریزد.

ژاپن آب های رادیواکتیو خود را به دریا می ریزد

به گفته وی تپکو دیگر فضایی برای ذخیره سازی این آب های رادیواکتیو در زمین ندارد و این در حالی است که میزان آب های یادشده از یک میلیون تن فراتر می رود. آب های مذکور بعد از سونامی ماه مارس سال 2011 و تخریب نیروگاه هسته ای فوکوشیما آلوده شدند و برای خنک کردن نیروگاه مذکور به کار می رفتند.

یوشیکایی هارادا وزیر محیط زیست ژاپن تصریح نموده تنها راه چاره باقی مانده این مشکل، ریختن آب رادیواکتیو در اقیانوس و رقیق کردن آن است. البته به نظر می رسد این دیدگاه در دولت ژاپن مخالفانی نیز دارد و قرار است تصمیم گیری نهایی در این زمینه طی هفته های آینده صورت پذیرد.

تپکو اعلام نموده می تواند تا سال 2022 فضای لازم برای ذخیره سازی این آب های رادیواکتیو را تامین کند، ولی پس از آن چاره ای جز ریختن آن به اقیانوس وجود ندارد. بشر هنوز نتوانسته به فناوری لازم برای جدا کردن تریتیوم از آب رادیواکتیو، که یک نوع ایزوتوپ رادیواکتیو هیدروژن است، دست یابد.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1402

به "ژاپن آب های رادیواکتیو خود را به دریا می ریزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن آب های رادیواکتیو خود را به دریا می ریزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید