کارشناس دوومیدانی: فدراسیون ورزشکاران را طرد کرد اما از نتایج آنها بهره برد!

به گزارش پرسینا بلاگ، کارشناس دوومیدانی در خصوص نتایج کسب شده توسط دوندگان ایران در مسابقات قهرمانی دنیا، انتقاداتی را به عملکرد فدراسیون وارد دانست.

کارشناس دوومیدانی: فدراسیون ورزشکاران را طرد کرد اما از نتایج آنها بهره برد!

به گزارش خبرنگاران، مسابقات دو ومیدانی قهرمانی دنیا در قطر برگزار گردید. احسان حدادی (پرتاب دیسک)، حسن تفتیان (دوی 100 متر) و مهدی پیردنیا (دوی 400 متر با مانع) سه نماینده ایران در این مسابقات بودند. در مرحله مقدماتی تفتیان زمان 10.24 و پیردنیا هم زمان 50.46 را ثبت کردند و پیروز به صعود به مراحل بالاتر نشدند. آن ها حتی نتوانستند رکوردهای قبلی خود را تکرار نمایند و تفتیان پیش از این در دایموند لیگ پاریس و مسابقات بین المللی سوییس شرکت کرد که نتایج آن به ترتیب 10.03 و 10.16 بود. مهدی پیردنیا هم در مسابقات هند رکورد 49.33 را ثبت کرد اما این بار حدود یک ثانیه اختلاف داشت و جایگاهی بهتر از بیست و پنجمی دنیا کسب نکرد.

هادی سپهرزاد، کارشناس دوومیدانی در خصوص نتیجه حسن تفتیان به خبرنگاران گفت: از تفتیان انتظار بیشتری داشتیم چون او سومین بار است که در قهرمانی دنیا حضور پیدا می نماید. فکر می کنم خود او هم انتظار این عدد را نداشت. رکورد تفتیان و عدم صعود به نیمه نهایی قطعا جای تعجب دارد چون عددی که قبلا دویده بود این توقع را در ما ایجاد نموده بود که به نیمه نهایی می رسد.

او به عملکرد مهدی پیردنیا اشاره و اعلام کرد: پیردنیا جوانی 20 ساله است که با رنکینگ وارد مسابقات شد به همین دلیل نتیجه اش تا حدودی قابل قبول بود هر چند انتظار داشتیم که بهتر بدود اما با توجه به اینکه قبل از مسابقات اردو و برنامه خاصی برایش در نظر گرفته نشد، نباید از او انتظار خاصی داشت.

قهرمانی باشگاه های کشور پیردنیا را از آمادگی دور کرد

این کارشناس دلیل عملکرد ضعیف پیردنیا را حضور در سه مرحله از مسابقات قهرمانی باشگاه های کشور دانست و اضافه نمود: بعد از اینکه پیردنیا در مسابقات هند دوید و شانس حضور در قهرمانی دنیای را پیدا کرد، فدراسیون باید برنامه ریزی دقیق تری برایش انجام می دادند اما او در سه مرحله قهرمانی باشگاه ها علاوه بر ماده تخصصی خود(400متر با مانع) در ماده 110 متر مانع، 400 متر و 4 در 100 متر هم دوید. قطعا ورزشکاری که برای مسابقات بزرگ آماده می گردد باید تمرکز خود را بر آن بگذارد در نتیجه انتظار می رفت که پیردنیا با توجه به اینکه دو هفته یک بار در این مسابقات می دوید، از پیک آمادگی بدنی خود خارج گردد و خوب ندود اگر او با این شرایط خوب می دوید جای تعجب داشت چون کاملا در اختیار قهرمانی باشگاه های کشور بود.

او در این مورد اضافه نمود: یکی از علل چنین شرایطی این بود که رئیس فدراسیون تمام ورزشکاران را مجبور می کرد در مسابقات شرکت نمایند تا کیفیت بالا برود، غافل از اینکه ورزشکاری که برای مسابقات دنیای آماده می گردد باید نسبت به بعضی مسائل کمی از خود گذشتگی نشان دهد. علاوه بر این فدراسیون هم باید کوشش بیشتری می کرد تا این ورزشکار تمرکزش را روی مسابقات دنیای بگذارد اما در عمل این اتفاق نیفتاد.

سپهرزاد درادامه اعلام کرد: اگر پیردنیا در لیگ نمی دوید و روند درستی پیش می گرفت روی کارش تاثیر داشت اما به جهت فدراسیون برگشت و نتیجه اش چیزی است که می بینید شد. حتی شرایط تفتیان که به فرانسه رفت و حدادی که اردوهایش انجام شد با میل باطنی فدراسیون نبود. مسئولان فدراسیون از سخنگوی سازمان تیم های ملی گرفته تا دبیر و رئیس همه معتقد بودند که این اردو و هزینه نباید انجام گردد در نتیجه ورزشکاران تحت فشار قرار گرفتند و از نظر روانی درگیر تلاطمی بودند که خود را ثابت نمایند؛ همین باعث شد که انرژی منفی زیادی سمت ورزشکار بیاید و در نهایت چنین عددهایی ثبت گردد.

طرد ورزشکاران توسط فدراسیون و بهره برداری از عملکرد خوب آنها!

این کارشناس در خصوص حمایت مقطعی فدراسیون از حسن تفتیان و فشار روانی وارد شده بر این ورزشکار گفت: تفتیان اصرار بر این داشت که اردوهایش در فرانسه پیگیری گردد اما این اردوها قطع شد و فدراسیون گفت که برای تفتیان برنامه ای ندارد به همین دلیل او با هزینه شخصی خود اردو برگزار و ورودی کسب کرد. در این شرایط و بعد از مصاحبه های تفتیان، فدراسیون برایش یک اردوی یک ماهه در نظر گرفت و دوباره همین روند ادامه داشت. این شکل صحیح برنامه ریزی برای ورزشکاران نیست.

او در این مورد اضافه نمود: شما یا به ورزشکار نیاز دارید و باید 100 درصد از او بهره ببرید یا نیاز ندارید که باید به او بگویید در چارچوب فدراسیون نیستی و حتی اگر ورودی هم بیاوری اعزام نمی کنیم. درست نیست که ورزشکار با هزینه شخصی خود و با فشارهای روانی نتیجه بگیرد و بعد از آن فدراسیون تبریک بگوید و بهره برداری کند. چند وقتی است که در دو و میدانی شاهد این رفتارها هستیم. ورزشکار را طرد می نمایند و همین که نتیجه گرفت او را با سلام و صلوات برمی گردانند اما اگر اوت گردد دوباره طردش می نمایند.

برای تیم ملی سرپرست معین نمی گردد تا راه سفر رئیس باز گردد

سپهرزاد در بخش دیگری از صحبت های خود به حضور مجیدکیهانی(رئیس فدراسیون دو و میدانی) در قطر به عنوان سرپرست تیم ملی اشاره نمود و گفت: آقای کیهانی برای اینکه در تمام مسابقات اسمش به عنوان سرمربی یا سرپرست رد گردد هیچ وقت سرمربی و سرپرست تیم های ملی انتخاب نکرد یعنی او یک تخصص را به راحتی کنار گذاشت تا راه را برای سفرهای خودش باز کند. او می گوید برای شرکت در سمینار به قطر رفته است؛ حدود 40 سال است که این سمینارها و کنگره ها برگزار می گردد اما به یاد ندارم که روسای سابق فدراسیون در همه آنها شرکت نموده باشد چون فرمالیته است و هر کسی می تواند آنجا برود و بنشیند. او که حق صحبت کردن ندارد، فقط رای می دهد که سرمربی هم می تواند در رای گیری شرکت کند اما آقای کیهانی به بهانه های مختلف دوست دارد با تیم اعزام گردد. همه ما می دانیم که کیهانی سفر دوست دارد.

او در خصوص نبود اسم تفتیان در استارت لیست مرحله مقدماتی دوی 100 متر چند ساعت قبل از آغاز مسابقه و شائبه عملکرد ضعیف سرپرست تیم (کیهانی) در این زمینه، گفت: اطلاع دقیقی ندارم، می گویند اشتباه دبیرخانه بوده است اما بعید می دانم در قهرمانی دنیا دبیرخانه اشتباه کند چون برگزاری این مسابقات برعهده متخصصانی است که فدراسیون دنیای دو ومیدانی انتخاب می نماید. مثل مسابقات ایران نیست که اشتباهات زیادی داشته باشد اما در کل اعزام رئیس فدراسیون به عنوان سرمربی، سرپرست یا هر چیز دیگری درست نیست.

سپهرزاد در سرانجام به انتخابات پیش روی فدراسیون دوومیدانی اشاره نمود و گفت: دو و میدانی چهار سال سخت را سپری کرد. دوسال با کیهانی کار کردم که ماحصل آن در پرتاب های شاگردانم معین است؛ آنها چند مدال کسب کردند اما سودش را کیهانی برد در حالی که هیچ زحمتی برای این نتایج نکشید. امیدوارم که بعد از انتخاب سرپرست تیم، انتخابات سالمی برگزار گردد و دوومیدانی سرو سامان بگیرد چون خیلی پسرفت کردیم. امیدوارم کاندیدای به حقی از جنس دوومیدانی و کسی که دغدغه اش ورزش است، در انتخابات شرکت کند، نه اینکه کسی از بانک و فلان شرکت رئیس گردد.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1704

به "کارشناس دوومیدانی: فدراسیون ورزشکاران را طرد کرد اما از نتایج آنها بهره برد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس دوومیدانی: فدراسیون ورزشکاران را طرد کرد اما از نتایج آنها بهره برد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید