کره شمالی موشکی تازه آزمایش کرد

به گزارش پرسینا بلاگ، ارتش کره جنوبی و یک مقام آمریکایی اعلام کردند، کره شمالی بامداد امروز (سه شنبه) آزمایش موشکی تازه ای انجام داده است.

کره شمالی موشکی تازه آزمایش کرد

یک مقام آمریکایی توضیح داد، کره شمالی بامداد سه شنبه به وقت محلی دو پرتابه نامشخص به سمت دریای ژاپن شلیک نموده است که مشابه موشک های کوتاه برد اخیر هستند.

ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی نیز خاطرنشان کرد، این موشک ها از مناطقی در نزدیکی استان هوانگای جنوبی شلیک شده اند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به شبکه خبری ای بی سی نیوز گفته است: ما همچنان اوضاع را زیر نظر داریم و از نزدیک با هم پیمانان خود، کره جنوبی و ژاپن مشورت می کنیم.

تازه ترین آزمایش کره شمالی در حالی صورت می گیرد که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا برای دیدار با همتایان خود در ژاپن و کره جنوبی این هفته به این منطقه سفر نموده است و همزمان آمریکا و کره جنوبی مانور نظامی مشترک را در شبه جزیره کره شروع نموده اند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی برگزاری رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا را نقض آشکار توافقات بین واشنگتن و پیونگ یانگ خوانده است.

وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه اعلام نموده بود، این رزمایش که بیشتر مربوط به بخش فنی و رایانه ای است، آزمایشی برای سئول خواهد بود تا توانایی کنترل عملیاتی نیروهایش را بسنجد. بنا بر پیمان امنیتی میان کره جنوبی و آمریکا، در صورت بروز جنگ، فرماندهی نیروهای کره جنوبی بر عهده یک ژنرال آمریکایی خواهد بود و سئول مدت هاست که در پی تغییر این وضعیت است.

این چهارمین آزمایش تسلیحاتی کره شمالی طی دو هفته اخیر است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، هفته گذشته کوشید سومین آزمایش موشکی کره شمالی را کم اهمیت جلوه دهد و گفت، این ها موشک های کوتاه برد و استاندارد بودند و تأثیری بر تصمیم وی برای مذاکره با پیونگ یانگ نخواهند داشت.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید نمود: سلاح هایی که آزمایش شدند موشک های کوتاه برد بودند. ما هرگز بر سر آنها توافق نداشته ایم. برای من اینها مسأله ای نیستند. باید ببینم چه پیش خواهد آمد. ، ایسنا

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1026

به "کره شمالی موشکی تازه آزمایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی موشکی تازه آزمایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید