کشمش بر سر یک پُل

به گزارش پرسینا بلاگ، در فاصله 45 کیلومتری شهرستان بجنورد دو روستا به نام اخلی و دونگل قرار دارند که راستا ارتباطی آن در روزهای ابتدایی سال به علت بارش شدید باران و بالا آمدن آب رودخانه اترک قطع شد.

کشمش بر سر یک پُل

در روزهای ابتدایی سال، تردد روستاییان این دو روستا از بستر رودخانه که راستا ارتباطی آن بود با تراکتور انجام می شد که با پیگیری های اجرا شده قرار بر این شد تا باکس های سیمانی برای عبور موقت انجام گردد اما این امر صورت نگرفت.

رضا برزگر دهیار روستای اخلی در گفت و گو با خبرنگاران شرح داد: راه ارتباطی دو روستای اخلی و دونگل در شهرستان بجنورد از بستر رودخانه اترک است، اما بر اثر بارش های شدید باران طی یک ماه گذشته، سطح آب در این رودخانه در برهه ای از زمان بسیار بالا آمد و مردم دو روستا مجبور بودند تا برای تردد از تراکتور استفاده نمایند.

وی ادامه داد: در همان برهه زمانی که حدود یازدهم فرودین ماه سال جاری می شد تعدادی از مسئولان از جمله مدیر کل راه و شهرسازی، فرماندار بجنورد و … در محل حاضر شدند و قرار بر این شد تا باکس های سیمانی از مشهد خریداری نمایند و در بستر رودخانه به کار گرفته گردد تا مردم بتوانند راحت تر رفت و آمد نمایند.

برزگر ادامه داد: در همان تاریخ پیمانکار نیز در محل حاضر بود و به پیمانکار گفته شد تا این باکس را خریداری نمایند اما از آن تاریخ تاکنون هیچ خبری از باکس ها و ساخت پل موقت نشد.

وی با تصریح بر اینکه حدود 150 خانوار در هر دو روستا در حال زندگی هستند، اعلام کرد: هر چند که هم اکنون سطح آب تا مقداری کاهش یافته و خودروها می توانند از بستر رودخانه اترک عبور نمایند اما بعد از عبور از بستر رودخانه خودروها به علت فشاری که به آنها آورده می گردد، دچار مشکل می شوند.

دهیار روستای اخلی توضیح داد: حدود 50 درصد از زمین های کشاورزی روستاییان این دو روستا در آن سوی رودخانه قرار دارند و کشاورزان مجبور هستند برای رسیدگی به امر کشت و کار و کشاورزی از بستر رودخانه عبور نمایند، که بالا آمدن آب برای آنها مشکل ساز شده است.

ثمینی، فرماندار بجنورد در ادامه در گفت و گو با خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که چرا قول ایجاد پل موقت عملی نشد؟ گفت: ساخت پل بر روی بستر رودخانه اترک در حوالی دو روستای اخلی و دونگل یکی از احتیاجهای مردم این دو روستاست.

وی اضافه کرد: در روزهای ابتدایی سال مشکل مردم این دو روستا به استاندار خراسان شمالی انتقال و پیشنهاد جانمایی باکس های سیمانی داده شد و نظر وی بر این بود که اگر استحکام با جانمایی باکس و بلوک های سیمانی وجود دارد، این امر انجام گردد تا رفت و آمد مردم برقرار و راحت تر صورت گیرد.

ثمینی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است تا در این محل با توجه به بالا آمدن آب رودخانه اترک، یک پل فلزی و ابنیه ای ساخته گردد که پیشنهاد آن برای انجام مطالعه نیز داده شده است.

مصطفی زاده، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در ادامه در گفت و گو با خبرنگاران شرح داد: پیشنهاد خرید باکس های سیمانی و جانمایی آن در بستر رودخانه که محل رفت و آمد روستاییان اخلی و دنگل بوده برای ایجاد عبور و مرور موقت بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر که سطح آب تا مقداری کاهش رفته و مردم می توانند تردد نمایند، خرید باکس های سیمانی برای این محل، هزینه اضافی است و احتیاج نیست، تصمیم بر این گرفته شده است تا یک پل به همراه ابنیه کامل احداث گردد که برای اجرای این طرح باید یک پروژه اساسی تعریف گردد و ساخت این پروژه از محل اعتبارات خسارت سیل تأمین خواهد شد.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 362

به "کشمش بر سر یک پُل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشمش بر سر یک پُل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید